De nieuwe directeur, Itamar Levy, werd door de aandeelhouders naar voren geschoven om het bedrijf naar nieuwe hoogten te leiden. Hoewel het voor een ingrijpende verandering staat, heeft Arava er alle vertrouwen in dat de nieuwe directeur in staat zal zijn het werk van zijn voorganger Vizenberg voort te zetten.
"De nieuwe directeur zal innovatieve ideeën verder ontwikkelen om in te spelen op de huidige omstandigheden binnen de sector. Levy heeft jarenlange ervaring in het interpreteren en implementeren van veranderingen om de bedrijfsstrategie toekomstbestendig te maken," vervolgt Kamp.
Nieuwe aanpak
De belangrijkste drijfveer achter deze veranderingen is volgens Levy het toepassen van een Customer Focus strategie, wat inhoudt dat de klant centraal staat en de aanvoer afgestemd wordt op de wisselende vraag en eisen van de klant. Als onderdeel van deze klantgerichte benadering, zal het bedrijf een verticaal geïntegreerde strategie toepassen waarmee het beter zal kunnen inspelen op de wensen van zijn klanten. Arava hecht er dan ook grote waarde aan dat marketing en distributie onder één afdeling vallen om zo de afstand tot de klant kleiner te maken.
Blik op de toekomst
In het kader van de nieuwe strategie heeft het bedrijf besloten een nieuwe afdeling op te zetten met als taak het optimaliseren van nieuwe producten en het in kaart brengen van nieuwe kansen. Op deze manier kan Arava zijn aanbod nog verder verruimen en nog beter tegemoet komen aan de wensen van zijn klanten. Ook wil Arrava zich toeleggen op versgesneden AGF, nieuwe gewassen en rassen, buitenlandse bedrijven en alternatieve verpakkingsoplossingen en etikettering. De succesvolle Medjool dadels worden bijvoorbeeld al aangeboden in een ruime verscheidenheid aan verpakkingen en kwaliteiten.
• Conventionele AGF
• Biogroenten
• Specialiteiten
"Na jaren in de sector werkzaam te zijn, weet ik dat het aanbieden van een product heel wat anders is dan het leveren ervan. We willen een constante aanvoer garanderen en de klant realtime informatie bieden om een goede planning mogelijk te maken."
"Een goede kwaliteit leveren is de eerste stap naar een geweldig product. Op de hedendaagse markt is het echter zo dat de consument het voor het zeggen heeft en dat wij ons aan moeten passen."