Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Nadja Meulemans, Greenyard Frozen: "Vriesvers is betere term dan diepvries."

Minder toevoegingen en conserveringsmiddelen op PLMA-beurs

Tholen - Of het door de warmte op de PLMA-beurs kwam of door de groeiende markt, bij de bedrijven die sappen onder private label verkochten was het voortdurend een drukte van belang. Klanten wilden graag alle smaken en blends proeven. Bij de stands werd benadrukt dat de sappen gezond en vers zijn zonder toevoegingen. Ook producenten van kant-en-klaar maaltijden of vleesvervangers op basis van peulvruchten en groenten, zetten in op 'geen conserveermiddelen of toevoegingen' net als bij gepureerde vruchten.



Deze trend naar verversing lijkt bij meer bedrijven op de beurs te zijn ingezet. Het is ook te zien bij producenten van diepgevroren producten. Zij werken aan hun imago. "Vriesvers is een betere term dan diepvries. Dat geeft een andere lading mee. Retailers gaan dat ook meer benadrukken", legde Nadja Meulemans van Greenyard Frozen uit. "Er is immers praktisch geen verschil tussen onbewerkte en direct diepgevroren groenten en fruit." Echt verse producten waren te vinden bij bedrijven die verpakkingen leveren om te laten zien wat een verpakking kan betekenen voor het verhogen van de groenten- en fruitconsumptie.
Een opvallende trend: groentenchips zijn al wat langer bekend als innovatie maar nu zijn er ook linzen- en humuschips en uien- en zeewierkroepoek ontwikkeld. 

Het overgrote deel van de 2500 exposanten handelde in (bewerkte) voedingsmiddelen. Er waren ruim 70 landen vertegenwoordigd. De PLMA was groter dan ooit en werd druk bezocht. Het geschatte bezoekersaantal, afkomstig uit meer dan 110 landen, ligt tussen de 13.000 en 14.000.

Klik
hier voor de fotoreportage van standhouders met AGF (gerelateerde) producten.