Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Alegriafruit levert indirect aan Italiaanse retail

"Wij geloven rotsvast in de meerwaarde van tussenpersonen"

Tholen - Het Belgische bedrijf Alegriafruit is sinds enkele jaren actief in de export van Belgische groenten en fruit naar Italië. "Kortgeleden hebben we een nieuwe huisstijl en verpakking laten ontwerpen met als slogan 'The Taste of Belgium's Finest'. Ons doel is om onder dit label de meest smakelijke producten exporteren. We zoeken de niches op en laten de Italianen hiermee kennismaken", vertelt Tom Vande Capelle. Samen met Gabriel Ghita is hij eigenaar van Alegriafruit. Het bedrijf werkt nauw samen met de Belgische veilingen.



Tussenpersonen

"Op dit moment leveren we de Coeur de Boeuf en San Marzano tomaten in onze nieuwe verpakking. Als we andere nieuwe mooie producten tegenkomen, gaan we die zeker ook in deze verpakking steken. De doos ligt al in verschillende Italiaanse supermarkten. Omdat hij zo opvallend is onderscheiden we ons duidelijk van Italiaanse producten." Hij geeft aan dat ze veel goede relaties hebben in Italië. "Leveren aan retail gaat in Italië via groothandelaren - de tussenpersonen. Op die manier bewijst elke schakel in de keten haar waarde. Wij geloven rotsvast in de meerwaarde van tussenpersonen. Zij hebben die kennis in huis die wij nog niet hebben. We hebben ook bewust gekozen om geen bedrijfsnaam op de verpakking te noteren en onszelf als merk in de markt te zetten. Dat werd ons afgeraden. Als het goed gaat, wordt onze naam automatisch aan de verpakking gelinkt. Lachend: als het minder goed gaat, hopelijk niet."

Tom geeft aan dat ze als Alegriafruit heel flexibel zijn. "Gabriel en ik zijn op elkaar ingespeeld en communiceren direct. We gaan samen in op de vragen van de klant. Daarnaast hebben we alles in eigen beheer, ook de logistiek. Voor de komende jaren zien we veel kansen. Een voorbeeld is zachtfruit. Tijdens de Macfrut werd heel positief gereageerd op de bramen en frambozen. Wij hebben veel waardering voor onze Belgische telers. Zij doen erg hun best om prachtige producten te maken. Daarom is het onze plicht om dit zo goed mogelijk te vermarkten. Wij zoeken het beste van het beste en gaan voor tevreden klanten én producenten."

Voor meer informatie:
Tom Vande Capelle
Gabriël Ghita
Alegriafruit
Oostnieuwkerksesteenweg 101
8800 Roeselare - België
www.alegriafruit.be
gabriel@alegriafruit.be
tom@alegriafruit.be