Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Jan Ahlers Deelen VersWarenUnique: "Uitwisseling tussen de branches is heel nuttig"

Specialisten op studiereis naar Barcelona

De Deelen VersWarenUnique Inspiratie tours zijn niet alleen snoepreisjes, het gaat om kennis opdoen en ook kennis De(e)len, vertelt directeur Jan Ahlers. Hoewel ze natuurlijk veel lekkernijen en verswaren gaan bekijken en proeven, wil Deelen VersWarenUnique hun relaties even uit de dagelijkse routines halen en ze met nieuwe ideeën naar huis sturen. "Daar betalen ze ook voor. Even van de werkvloer af en de telefoon uit, voor drie dagen vol inspiratie, motivatie en natuurlijk ook gezelligheid", vertelt Jan. Hij is net terug van de inspiratietour die Girona en Barcelona in Spanje aandeed. Deelen organiseert dit soort reizen twee keer per jaar, over een half jaar is Italië de bestemming. "De inspiratietour biedt een goede combinatie tussen inspannen (vergaderen, bezoeken van inspirerende plekken) en ontspannen."



Harmonie

Deelen VersWarenUnique was reisleider van een club van ongeveer 60 deelnemers. Daarbinnen was de AGF-branche goed vertegenwoordigd en, heel belangrijk, ook andere versbranches: slagerijen, visspeciaalzaken, restaurants, hotels. Jan: "De harmonie onderling is fantastisch en we hebben allemaal hetzelfde doel, meer verkopen. De versbranche is zich aan het verbreden. De uitwisseling tussen de diverse branches plaatsvindt, is dan natuurlijk heel nuttig."


 
Klein en fijn
Tijdens de reis ging het om het delen van kennis maar ook om kennisoverdracht. Als voorbeeld haalt Jan de georganiseerde barbecue aan. "Niet met veel vlees en sausen maar juist met een klein en fijn assortiment dat wij aanbieden. Je kunt daarmee gemakkelijk gevulde paprika's en portobello's voor op de barbecue maken. Dat zijn met name hele interessante recepten voor groentespecialisten maar natuurlijk ook voor bijvoorbeeld de horeca", vertelt Jan.



Motivatie
Deelen VersWarenUnique is helemaal afgestapt van de strategie "wat wij verkopen moet u kopen". Jan: "Wij verkopen wat de consument van de detaillist wil kopen. Daarom is het eerste wat wij doen kennisoverdracht, het product komt er achteraan. Door kennis kan de detaillist veel gemotiveerder en beter verkopen. Het werkt, de dag na terugkomst van de reis heeft één van de deelnemende AGF-specialisten al een barbecue met klein en fijn assortiment kunnen organiseren voor zijn gemeente."





Wijn
Over Sangria en wijn hebben de deelnemers tijdens de reis ook veel kunnen leren. "Wijn is een product wat AGF-specialisten prima kunnen verkopen wanneer ze er enthousiast over kunnen vertellen en weten hoe ze zo'n fles het beste kunnen presenteren. Tijdens de reis hebben we aan een aantal relaties al wijn kunnen verkopen. Ook zijn we aan de slag gegaan met Sangria. Ook weer heel interessant voor de AGF-specialist, die het samen met een vers fruitpakket kan aanbieden."

Voor meer informatie:
Deelen VerswarenUnique
Edisonstraat 10
2809 PB Gouda
T: (0182) 683 683
info@deelen-gouda.nl
www.deelen-verswaren.nl