Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Duitse feestweken ter ere van 'Erlebe Deinen Markt' van start

Op Europadag, 9 mei 2017, vond in Duitsland het startschot voor 'Erlebe Deinen Markt 2017' plaats. Marktmanagers uit heel Duitsland en Zwitserland verzamelden zich op de Borbecker markt in Essen om de officiële Duitsland-launch van de weekmarktcampagne te vieren. Alle markthandelaren hadden hun stands hiervoor feestelijk versierd.

'Erlebe Deinen Markt' is de Duitse deelname aan de Europese beweging 'LYLM Love your local market', waaraan in Europa en wereldwijd meer dan 3.000 markten in 17 landen deelnemen.



"We houden van onze markten en vieren onze marktcultuur op circa 180 markten in heel Duitsland", zegt Uwe Kluge, bestuursvoorzitter van 'GFI Deutsche Frischemärkte' en directeur van de Großmarkt Bremen. "Daarbij maken we gebruik van al onze voordelen ten opzichte van uniforme supermarkten en discounters: versheid, veelzijdigheid, kwaliteit en lokaliteit van de producten, evenals competentie en handelaren die dichtbij de klant staan. Dit spectrum bieden alleen de weekmarkten. Bij ons slaat het hart van de handel!"

Inhakend op het mondiale LYLM-thema van 2017 'Markets for the new generation', luidt het thema van de Duitse campagne 'Generation Frische' (generatie vers). Deze doelt erop om kinderen en jongeren de bijzondere betekenis van het inkopen doen op de weekmarkt uit economisch, sociaal en cultureel oogpunt bij te brengen.

De consumenten kunnen zich weer verheugen op veel bonte en informatieve marktbelevenissen. Alle marktkramen worden feestelijk versierd. Overal vinden er proeverijen plaats waar men lokale en internationale specialiteiten kan proberen. De acties en events zijn zo divers als de weekmarkten zelf: kinderfeesten, flashmobs, stadsfeesten, weekmarktjubilea, prijzenspellen, muziek, dans en gemeenschappelijk koken: dat zijn slechts enkele voorbeelden van het afwisselende aanbod van 'Erlebe deinen Markt'.

 

Over 'Love your local market' en 'Erlebe Deinen Markt'
'Love your local market' werd in 2012 door de NABMA (vereniging van Britse marktexploitanten) in Engeland in het leven geroepen. In 2017 nemen er in heel Europa en wereldwijd meer dan 3.000 markten in 17 landen aan de feestelijkheden deel. Deze vereniging maakt 'Love your local market' tot het grootste Europese marktevent.

Initiatiefnemer van de internationale beweging is de World Union of Wholesale Markets (WUWM)in Den Haag. De Duitse activiteiten worden door de vereniging 'GFI Deutsche Frischemärkte' in Berlijn gecoördineerd.

Meer informatie is te vinden op:
www.erlebedeinenmarkt.org
www.facebook.com/erlebedeinenmarkt
www.loveyourlocalmarket.org

Publicatiedatum: