Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Nieuw-Zeelandse sinaasappelen veroveren Chinese markt via WeChat

"Wie niet online is, is onzichtbaar," was de mededeling van Ross Young van Google New Zealand toen hij onlangs een presentatie gaf over de manier waarop kleine bedrijven het beste uit nieuwe technologieën kunnen halen in het kader van een Digital Enablement Project in Tauranga. 

Het project is bedoeld om lokale ondernemers de komende anderhalf jaar digitaal bij te scholen door middel van presentaties en workshops. Sprekers uit het bedrijfsleven vertellen over de manieren waarop nieuwe communicatievormen hun bedrijven hebben getransformeerd en bijgedragen hebben aan de groei van de omzet en het klantenbestand.

Technologie heeft ervoor gezorgd dat Nieuw-Zeelandse sinaasappelen de Chinese markt hebben veroverd die voorheen gedomineerd werd door zoetere, Australische sinaasappelen. John Miller van Foodview legt uit dat zijn bedrijf door WeChat te gebruiken (het Chinese equivalent van Facebook messenger) zijn fruit aan 850 miljoen gebruikers heeft kunnen promoten. "In slechts vier jaar tijd groeiden we uit tot een multinational. Mensen konden via WeChat informatie over onze sinaasappelen krijgen en ze direct kopen. Hierdoor konden we leveranciers omzeilen en rechtstreeks aan de consument leveren," aldus Miller.

Publicatiedatum: