Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Naturgut-Biohelden vieren eerste verjaardag

Sinds april 2016 verkoopt de Duitse discounter Penny onder het merk 'Naturgut-Biohelden' in heel Duitsland groenten en fruit dat er qua uiterlijk niet altijd even perfect uitziet. De kleine schoonheidsfoutjes hebben echter geen invloed op de houdbaarheid of de smaak, de Naturgut-Biohelden zijn gewoon van de hoogste biokwaliteit.

De Naturgut-Biohelden zijn een jaar na hun introductie zeer geliefd bij de klanten van Penny. De verkoop steeg met bijna 7,5 procent. Vanwege de grote vraag heeft Penny het aantal Biohelden uitgebreid van 13 naar 21 artikelen (inclusief lokale producten en seizoensartikelen). De absolute lievelingen van de klanten zijn biopaprika (+54%), gevolgd door biokomkommer (+52%), bio-kiwi (+33%) en tenslotte biotrostomaten (+25%). Maar ook de telers profiteren duidelijk van het concept. Johannes Remmel, minister van Landbouw van Nordrhein-Westfalen, liet zich hiervan overtuigen door op 4 mei een bezoek te brengen aan 'Naturhof Wolfsberg' in Alfter-Impekoven bij Bonn.



Minister Remmel: "De verkoop van biologische groenten en biologisch fruit met schoonheidsfoutjes had al veel eerder moeten gebeuren. De vernietiging van levensmiddelen is niet meer acceptabel - en dat niet alleen om ethische redenen. De telers krijgen nu de kans om aangemeten prijzen voor kwalitatief hoogwaardige levensmiddelen te krijgen. Dat versterkte de Duitse landbouw. Ik hoop daarom dat het model van Penny navolging vindt en een teken zet voor de waardering van levensmiddelen. Ik hoop dat er verdere initiatieven komen."

Dr. Andreas Mager, chef van Naturhof Wolfsberg: "Dankzij het concept van Biohelden kunnen we nu ook steenfruit met schoonheidsfoutjes tegen een passende prijs verkopen. Tegelijkertijd neemt het sorteerwerk duidelijk af. Ik schat dat we vergeleken bij de voorgaande jaren 20 procent meer verkopen en meer omzet halen. Dat is voor ons ook noodzakelijk, omdat we alleen zo in staat zijn om het zeer arbeidsintensieve werk bij de productie maar ook onze natuurprojecten te financieren. Momenteel investeren we sterk in de biodiversiteit van ons bedrijf.
Publicatiedatum: