Hoewel SoFruPak begon met aardbeien en zachtfruit breidt het zijn assortiment momenteel snel uit naar andere productcategorieën dankzij de vele contacten die het heeft gelegd met internationale AGF-producenten.
"We vinden het spannend dat er de laatste tijd veel belangstelling is vanuit Arabische markten van landen zoals Dubai, de Verenigde Arabische Emiraten, Saoedi-Arabië maar ook vanuit Spanje en Frankrijk is er vraag naar ons product. We hebben dan ook goede vooruitzichten voor de toekomst," vertelt Adam.
"Momenteel werken we bijvoorbeeld aan de ontwikkeling van nieuwe verpakkingen voor de Scandinavische tomatensector, Israëlische dadels en bospaddenstoelen. We zien veel potentie in de biosector, met name in de categorieën fruit en champignons. Zo zeer zelfs dat we besloten hebben om volgend jaar deel te nemen aan de vakbeurs Biofach."
De verpakkingen worden vervaardigd volgens strenge eisen zodat ze beantwoorden aan de EU-standaarden en zijn daarnaast 100% recycleerbaar. De dozen worden plano geleverd waardoor zij ruimtebesparend zijn tijdens opslag en transport en zijn in twee snelle stappen uit te vouwen.
Klanten kunnen hun merklogo of ontwerp direct op de dozen laten afdrukken waarmee zij zich kunnen onderscheiden van de concurrentie.
"We ontvangen dagelijks nieuwe aanvragen en zijn dus voortdurend bezig met het creëren van nieuwe ontwerpen. Ik verwacht dus dat we tijdens de volgende editie van Fruit Logistica heel wat nieuwe verpakkingen aan het publiek zullen kunnen presenteren!" aldus Adam.