Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Retailers doen oproep voor Europese MKB-sector

Retailers doen oproep voor Europese MKB-sector
Retailers en groothandelaars hebben een oproep bij de EU gedaan voor een nieuwe overeenkomst met de MKB-sector. De oproep is gepubliceerd in een verslag van EuroCommerce, een instantie die de retailsector in Europa vertegenwoordigt. Het verslag heeft als titel "De bijdrage van retail en groothandel voor de economie van de EU" en benadrukt de problemen die kleine handelaren op dit moment tegenkomen. Het verslag wijst op de noodzaak voor de EU en voor nationale autoriteiten om voldoende ondersteuning voor kleinere retailers en groothandelaren te geven. In het verslag wordt onder andere het voorstel gedaan om de ontwikkeling van online platforms te ondersteunen, meer toegang te geven voor financiering en om belastingontheffingen in te stellen voor kleine exporteurs en importeurs. (esmmagazine.com)

Australië: Verder slinkende omzet voor Coles in derde kwartaal
De omzet van voedingsmiddelen en drank van het Australische Coles nam in de periode van 12 weken tot 26 maart toe met 1,2% tot een bedrag van AU$7,6 miljard (€5,21 miljard). De vergelijkende winkelomzet was echter met slechts 0,3% toegenomen, wat significant minder groei is dan de omzettoename van 4,9% in het jaar ervoor. Hiermee wordt een trend van slinkende vergelijkende winkelomzet voortgezet. In het tweede kwartaal was het groeipercentage 0,9%, terwijl die van het derde kwartaal 1,8% is. Dit zou erop kunnen wijzen dat Coles consumenten verliest aan Woolworths en Aldi. (news.com.au)

Australië: Woolworths maakt winst met nieuwe notenpromotie
Door de slogan "Australian grown" te gebruiken heeft Woolworths de profilering en de omzet van zijn noten verbeterd, aldus Paul Schadel van Woolworths. "We leren dankzij dit proces dat het gebruik van Australische producten voor geweldige mogelijkheden zorgt," zegt Schadel. Hij benadrukt ook het belang van het biologische merk van Woolworths, Macro. Ook heeft het feit dat de biologische noten in de schappen voor gezondheidsproducten staan een rol gespeeld. (goodfruitandvegetables.com.au)

Tesco promoot exotisch fruit uit Thailand
Tesco Lotus gaat een aantal Thaise producten promoten, die voorzien zijn van het Thailand Trust Mark. Samen met exotisch fruit uit Thailand worden de producten in 250 Britse Tesco-vestigingen in een promotiecampagne gebruikt. Met dit initiatief krijgen Thaise telers en ondernemingen de gelegenheid om internationale markten te bereiken. (news.thaivisa.com)

India: BigBasket werkt samen met SnapBizz

De thuisbezorgdienst BigBasket wil de schaal van zijn B2B-activiteiten vergroten. Het bedrijf gaat daarom samenwerken met het retail-technologiebedrijf SnapBizz. Samen willen de twee partijen het huismerk in meer Indiase winkels op de markt zetten. Volgens een mede-oprichter van BigBasket, Abhinay Choudhari, bestaat 17% tot 18% van de totale activiteiten van BigBasket uit B2B. Dit aandeel zal naar verwachting in de komende twee tot drie jaar uitgroeien tot 25%. (indiatimes.com)

Tekort aan stafleden voor Japanse 24/7-winkels

De groeiende schaarste op de Japanse arbeidsmarkt vormt een probleem voor het buurtwinkelsegment van het land. Japanse 24 uurs-winkels leunen op een leger aan part-time-medewerkers. Volgens een winkeleigenaar begint het gebrek aan arbeidskrachten nu daadwerkelijk een bedreiging voor de volksgezondheid te vormen. (bangkokpost.com)

Slovenië: Afnemende omzet voor Mercator

De Sloveense retailer had in 2016 een afname in omzet van 4,5% tot €2,5 miljard. Daarnaast had de keten een verliest van €72,7 miljoen. Deze ontwikkeling volgt op de malaise bij het Kroatische moederbedrijf Agrokor, dat momenteel bezig is met een overname door de Kroatische overheid. (igd.com)
 
Alibaba helpt Amerikaanse bedrijven de Chinese markt op

De Chinese e-commerce-gigant Alibaba Group Holding Ltd. is van plan om in Detroit op 20 en 21 juni een conferentie te houden. Het evenement is erop gericht om Amerikaanse ondernemingen te helpen om de 443 miljoen consumenten van de Chinese markt te bereiken. Eerder beloofde Alibaba-oprichter Jack Ma in januari tijdens een ontmoeting met president Trump had hij een miljoen kleine Amerikaanse ondernemingen wilde helpen om de Chinese markt op te gaan. (chinamoneynetwork.com

Sears Canada kijkt naar biologische supermarktsector
Sears Canada overweegt om zijn plan voor biologische producten uit te breiden en om zogeheten dash-knoppen te installeren, zodat consumenten vanuit huis boodschappen kunnen doen. Sears staat vooral bekend als een retailer van gereedschap, maar wil zichzelf opnieuw uitvinden. Directeur Brandon Stranzl verwacht dat de drie tot vijf locaties die ruimte kunnen geven aan een partnerschap met een supermarkt met het einde van dit jaar gereed kunnen zijn. Twee van deze locaties bevinden zich in Ontario, terwijl de derde in British Columbia zit. (canadiangrocer.com)

VS: 365 by Whole Foods opent nieuwe vestiging

Whole Foods Markets gaat een meer voordelige variant van het eigen merk op de markt zetten. 365 by Whole Foods opent zijn vierde vestiging die volgens de nieuwe stijl wordt ingericht. De winkel staat in Texas en heeft een oppervlak van 9.140 vierkante meter. De 365-keten heeft het biologische assortiment van Whole Foods en presenteert dit als makkelijk mee te nemen producten voor de consument. Daarnaast bestaat het assortiment uit reguliere producten tegen discountprijzen. (supermarketnews.com)

VS: Albertsons benoemt Geoff White tot directielid
Albertsons Cos. heeft onlangs Geoff White benoemd tot directeur voor de afdeling van het huismerk. Dit is een nieuwe functie in het bedrijf, waarmee White verantwoordelijk wordt voor huismerken als Open Nature, Luverne, Signature en O Organics. (supermarketnews.com)

VS: Supermarkten komen moeilijk aan lokale producten

Klik hier om het artikel te lezen.


Peapod heeft plannen voor New York
Klik hier om het artikel te lezen.

Publicatiedatum: