Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Omzet Lidl Oostenrijk naar € 1,2 mld

Na de omzetstijging in het voorgaande jaar groeide ook in boekjaar 2016/2017 de omzet van Lidl Oostenrijk: met een omzet van 1,2 miljard euro netto steeg de omzet opnieuw met bijna tien procent. Daarvan profiteren de bouwsector, de arbeidsmarkt en de Oostenrijkse landbouwsector.

Lidl Oostenrijks is nog steeds op de goede weg: "Bijna twintig jaar geleden hebben we ons eerste filiaal in Oostenrijk geopend. Sindsdien kunnen we blij zijn met een gezonde groei. Tegenwoordig tellen we 220 vestigingen en er zullen er nog meer bijkomen. In de afgelopen vijf jaar hebben we circa 1.500 nieuwe arbeidsplaatsen mogelijk gemaakt. We zullen verder expanderen en zo nog meer banen creëren", zegt Christian Schug, voorzitter van de directie.
 
Lidl Oostenrijk als economische motor
Lidl Oostenrijk is in het afgelopen jaar gegroeid met dertien nieuwe filialen en twintig moderniseringen. Het bedrijf plant om in de komende jaren tot wel acht nieuwe filialen per jaar te openen. Daarvan profiteren de Oostenrijkse bouwsector en ook de arbeidsmarkt.

Er is vraag naar kwaliteit uit Oostenrijk: export naar Europa
Zo'n vijftig Oostenrijkse leveranciers profiteren momenteel van het sterke Lidl-verkoopnetwerk met meer dan 10.000 filialen in dertig Lidl-landen wereldwijd. Oostenrijkse leveranciers en producenten hebben in het afgelopen jaar via de samenwerking met Lidl een handelsomzet van circa 650 miljoen euro behaald – het grootste deel daarvan met verse levensmiddelen. De belangrijkste afnemer is daarbij nog steeds Duitsland. Oostenrijkse levensmiddelproducenten hebben zo'n 200 miljoen euro aan omzet behaald door de export naar Lidl-filialen in Europa. Dat is een waardevolle bijdrage aan de versterking van de Oostenrijkse levensmiddelindustrie en het behoud van de landbouwstructuur in Oostenrijk.
Publicatiedatum: