Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Goodfarmer: Bananen belangrijk op Chinese markt

Toen het Chinese Goodfarmer in 2002 werd opgericht, vestigde het zich als exporteur en later ook als exportmerk. Het bedrijf is internationaal bekend vanwege zijn Chinese gember, knoflook, appelen en peren. Sinds 2011 richt Goodfarmer zich echter steeds meer op de import van AGF. Nu in China de fruit- en retailmarkt groeit, is het bedrijf gestart met het beleveren van retailers waaronder Vanguard en Walmart Pagoda. 



"In de toekomst zullen we ons nog verder richten op de binnenlandse en retailmarkt. De exportmarkt van Chinese groenten en fruit is stabieler en groeit trager. De binnenlandse Chinese markt daarentegen groeit snel en biedt een enorm potentieel. Goodfarmer werkt samen met enkele grote supermarktketens. "Op deze manier kunnen we onze merknaam positioneren en uitbouwen op de binnenlandse markt," legt Sophy uit, marketingmanager van het kantoor in Shanghai.



Bananen zijn belangrijk
Momenteel importeert Goodfarmer een aantal versproducten. Het verkoopt bananen, ananas en dragonfruit onder de Goodfarmer merknaam. Branding is belangrijk voor het bedrijf om zich op de markt te positioneren als aanbieder van kwaliteitsproducten met een stabiele aanvoer. In 2013 is het bedrijf de samenwerking met Zespri aangegaan en het is nu wereldwijd de op één na grootste handelaar in Zespri kiwi's.

 
"Bananen zijn veruit ons belangrijkste importproduct. De bananenimport vereist aanzienlijke initiële investeringen, waardoor niet veel bedrijven zich hier mee bezighouden. Goodfarmer heeft geïnvesteerd in rijpfaciliteiten in grote steden zoals Shanghai, Beijing, Shenzhen en Nanjing. "We kunnen de retail rijpe, gele bananen leveren."

"Daarbij komt dat bananen ongekend populair zijn in China. Goodfarmer is in 2011 gestart met de bananenimport. In de periode van 2014 tot 2016 waren we de grootste bananenimporteur van China. De komende jaren zijn we van plan om in totaal vijftig rijpfaciliteiten in heel China te openen. We verkopen onze bananen onder het Goodfarmer merk aan retailers. Deze categorie is voor ons dan ook een belangrijk instrument om ons merk verder uit te bouwen op de binnenlandse markt."


Goodfarmer bananenplantage in Yunnan


Rijpkamers

Goodfarmer importeert zijn bananen uit de Filipijnen en Ecuador. Sinds kort werkt het bedrijf aan de import uit Vietnam en heeft het eigen bananenplantages aangelegd in Guangxi en Yunnan in het zuiden en zuidwesten van China.

Voor meer informatie:
Sophy
Goodfarmer Investment Holding (Group)
www.goodfarmer.com
sophy@goodfarmer.com
Publicatiedatum: