Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Piccadilly failliet verklaard in Bulgarije

Lidl kritisch over beleid voormalig CEO

Zuid-Koreaanse online supermarkt levert direct vanaf teler
Het Zuid-Koreaanse Gmarket is onlangs een nieuwe service begonnen onder de naam Gtable. Hiermee kunnen consumenten seizoensgebonden producten bestellen, die direct van Zuid-Koreaanse telers afkomstig zijn. De leveringsketen wordt geheel beheerd door Gmarket, met inbegrip van de selectie van de producten, het wassen, verpakken en uiteindelijk de bezorging bij de consument. "We merkten dat steeds meer consumenten hun versproducten online kochten," zegt Park Young-geun van Gmarket. "Het doel van de nieuwe dienst is dat er niet alleen AGF wordt geleverd, maar ook dat consumenten worden gestimuleerd om een gezondere levensstijl aan te nemen." (koreajoongangdaily.joins.com)



Amazon in 2018 van start in Australië
Amazon heeft zijn plannen bekend gemaakt voor de Australische markt. Het bedrijf verwacht met het einde van 2018 volledig actief te zijn in Australië. De e-commercegigant belooft snelle levering door middel van Amazon Prime, Amazon Go en Amazon Fresh. Hierdoor hebben Australische consumenten toegang tot producten die lopen van kleding tot elektronica tot boodschappen. (huffingtonpost.com.au)

Australië: Woolworths zoekt naar goedkopere bio-producten

Brad Banducci van Woolworths heeft tegen het Global Food Forum van The Australian gezegd dat Woolworths naar nieuwe langetermijncontracten zoekt met leveranciers. De keten wil hiermee telers meer vertrouwen geven om te investeren in innovatie. Door middel van innovatie kunnen volgens Banducci de prijzen voor bio-producten worden verlaagd.
Klik hier om meer te lezen op theaustralian.com.au.

AmazonFresh Pickup-winkel officieel geopend in Seattle

Amazon heeft op 28 maart zijn eerste AmazonFresh Pickup-vestiging geopend. Hierdoor kunnen consumenten via het online platform van Amazon kiezen uit duizenden producten zoals vlees, verse groente en fruit, brood, zuivel en huishoudelijke middelen en deze binnen 15 minuten bij de vestiging afhalen. Amazon wil in de komende paar jaar in een aantal grote Amerikaanse steden zo'n 20 vestigingen volgens dit format openen. (fooddive.com)



HelloFresh nu ook beschikbaar in Britse supermarkten
De maaltijdpakketten van HelloFresh zijn binnenkort verkrijgbaar bij de Britse keten Sainsbury's. Voorheen waren de maaltijdpakketten alleen online te verkrijgen, met als uitzondering een aantal pop-up-winkels. HelloFresh is nu een samenwerkingsverband aangegaan met Sainsbury's, waardoor de producten van HelloFresh in het gehele netwerk van Sainsbury's beschikbaar gaan zijn. Waitrose en Tesco hadden eerder geëxperimenteerd met een eigen service voor maaltijdpakketten. Bij Waitrose werd dit experiment echter stopgezet, omdat de kwaliteit ervan volgens consumenten niet goed genoeg was. (retaildetail.eu)

Lotte-leveranciers vragen om uitbetaling

Lotte Mart, de retail-tak van het Zuid-Koreaanse Lotte Group, staat onder druk vanuit zijn leveranciers om aan achterstallige betalingen te voldoen. De leveranciers hadden een vergadering in het hoofdkwartier in Beijing. Op dit moment worden veel Lotte-vestigingen in China gesloten. Volgens het Chinese nieuwsblad Securities Daily zijn er bij de Lotte-winkels die nog open zijn nauwelijks producten verkrijgbaar op de versafdelingen. Ook zijn er volgens Global Times klachten van consumenten over de lage kwaliteit van de versproducten. (globaltimes.cn)

Lidl kritisch over beleid voormalig CEO
"Wij zijn een discountketen en we blijven altijd een discountketen," aldus voormalig Lidl-CEO Sven Seidel. Seidel maakte dit statement toen de financiële resultaten van 2015 werden besproken. Inmiddels is Sven Seidel opgestapt en heeft Lidl aangekondigd de kosten voor uitbreiding te verlagen door een aantal dure projecten uit te stellen. De indruk wordt gewekt dat het beleid van Seidel te duur, te complex en te snel was en dat zijn plannen te weinig omzet genereerden om deze te rechtvaardigen.
Klik hier om meer te lezen op linkedin.com

Online supermarkt Picnic krijgt €100 mln
De Nederlandse online supermarkt Picnic heeft een kapitaalinjectie van €100 miljoen gekregen vanuit vier grote investeringsfondsen, aldus het Financieele Dagblad. Picnic biedt gratis bezorging van boodschappen aan en heeft ambitieuze plannen voor uitbreiding. Voor deze plannen is een investering nodig van in totaal €300 miljoen. (dutchnews.nl)

VS: Instacart sluit overeenkomst van $4,6 mln met ex-staf
Het E-commerce-platform Instacart heeft ingestemd met een overeenkomst, waarmee $4,6 miljoen (€4,2 miljoen) wordt betaald aan voormalige werknemers. De voormalige stafleden hadden juridische stappen tegen Instacart genomen wegens het uitblijven van vergoedingen voor gemaakte kosten, het op onjuiste manier verwerken van fooien en zestien andere klachten. aldus Recode. (fooddive.com)

Piccadilly failliet verklaard in Bulgarije

De Bulgaarse supermarktketen Piccadilly is failliet verklaard. Een rechtbank heeft voor de keten een tijdelijke curator aangesteld. Het bedrijf heeft een schuld van ongeveer BGN 86 miljoen (€42,9 miljoen) aan de overheid, banken en leveranciers. Er is in april een vergadering voor crediteuren gepland. (fooddive.com)

Zachtfruit populair in Australische supermarktsector

Op het Global Food Forum dat in Melbourne wordt gehouden blijkt dat zachtfruit op dit moment populair is in Australië. De directeur van een grote supermarktketen legde uit dat er momenteel een trend speelt voor gezonde voeding. Dit heeft ervoor gezorgd dat de top drie van de meest verkochte voedingsproducten van Australië is veranderd. "De grootste categorie is op dit moment met stip zachtfruit. Deze categorie genereert 25% meer omzet dan de nummer twee, bananen. Vlak na bananen staan op de derde plaats avocado's," aldus de directeur. (delicious.com.au)

Amazon neemt Souq.com over
Amazon heeft Souq.com overgenomen. Souq.com is een marktleider op het gebied van e-commerce in het Midden-Oosten. De overname is een van de belangrijkste handelsovereenkomsten die in het jaar tot nu toe in het Midden-Oosten zijn gesloten. Er is geen bedrag voor de overname bekend gemaakt. De overname zal binnen het jaar worden afgerond. "Amazon and Souq.com hebben hetzelfde DNA. We worden allebei gedreven door onze consumenten, innovatie en planning voor de lange termijn," zegt Russ Grandinetti van Amazon. "Souq.com was een pionier op het gebied van e-commerce in het Midden-Oosten en heeft daardoor een geweldige winkelervaring voor zijn consumenten gecreëerd." (gulfnews.com)

VS: Shipt lanceert thuisbezorging in Wilmington
De snel groeiende online supermarkt Shipt heeft aangekondigd vanaf 4 april beschikbaar te zijn voor consumenten in Wilmington. Als de regio van Wilmington aan het bereik van Shipt wordt toegevoegd, hebben zo'n 1,6 miljoen huishoudens in North Carolina toegang tot de online retailer. (yahoo.com)

Ahold Delhaize bundelt zijn krachten voor focus op persoonlijke aanpak
Klik hier om meer te lezen.


Publicatiedatum: