'Die Maus' nieuw concept van Landgard
Julia Wurzer, teamleidster merken bij de WDR mediagroup: "Die Maus biedt de handel nieuwe impulsen aan de point of sale waarbij duurzaamheid op de voorgrond staat. Het bekende licentiemerk spreekt zowel kinderen als volwassenen aan. Bij producten met die Maus erop is er altijd iets te ontdekken en op speelse wijze te leren. Dat vinden alle generaties leuk." Op de verpakkingen met Die Maus erop worden namelijk ook ingewikkelde zaken op vermakelijke en begrijpelijke wijze uitgelegd.
Die Maus is een sterk en geliefd licentiemerk: er zijn al meer dan 300 succesvolle licentieproducten uit de meest uiteenlopende productcategorieën verkrijgbaar. Het oranje tekenfilmfiguur is de ster van het tv-programma 'Sendung mit der Maus', waarin zij op onderhoudende wijze kennis overdraagt aan grote en kleine toeschouwers. Met in totaal circa twee miljoen kijkers per week en meer dan 100 nationale en internationale prijzen is het hoogwaardige tv-format zo succesvol als geen ander tv-programma op de Duitse televisie.