Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Het Fruithuis bezoekt Spaanse citrusaflader Aguado

"In België onderscheiden met merken"

Tholen - "In België zijn merken belangrijker dan in Nederland. Mensen zoeken hier geen bananen, maar Chiquita. Bij appelsienen is dat net hetzelfde geval: klanten willen geen eetappelsienen, maar Elefant", vertelt Rogier Coppens van Het Fruithuis. "Ze weten namelijk dat dit kwaliteitsproducten zijn. We hebben ook Belgische merken geprobeerd, maar velen zijn inmiddels te gangbaar geworden in onze omgeving. We moeten ons blijven onderscheiden, dus hebben we gekozen voor een ander merk. We hebben Elefant sinds een half jaar en de vraag neemt wekelijks toe."



Pakstation in Valencia
In overleg met leverancier Willem Dijk bezochten hij en mede-eigenaar Ard Buijks het pakstation Aguado, de aflader van Elefant in Valencia. "Het was geweldig om te zien hoe die sinaasappelen werden ingepakt. Ik dacht eigenlijk dat veel automatisch zou gaan, maar alles wordt met de hand ingepakt. Na het verpakken zijn de producten binnen 24 uur weg. Er wordt bijna niets meer opgeslagen. Het Spaanse seizoen is op dit moment in rustiger vaarwater, maar de producten zien er nog top uit. Het wachten is nu op de variëteit Powel" Het Fruithuis biedt momenteel weer veel nieuwe lenteproducten. "We hebben weer volop aardbeien en asperges. Klanten zijn in een voorjaarsstemming door het mooie weer, dus dat is leuke handel nu."

Klik hier voor foto's en filmpjes van het bezoek aan Aguado


Beleving
Rogier benadrukt dat 'roering' of 'beleving' één van de belangrijkste zaken is voor een detaillist om klanten te blijven trekken. "Je moet constant 'in the picture' blijven. Dat kan door meerdere zaken, zoals de presentatie in de winkel of door bijvoorbeeld iets delen via social media. Wij bezochten dit weekend Spanje en daarvan hebben we foto's en filmpjes op Facebook geplaatst: het wordt enorm vaak bekeken. "Het Fruithuis is gevestigd in Minderhout, net over de grens in België.

Voor meer informatie:
Het Fruithuis
Desmedtstraat 74-76
2320 Minderhout
Tel: (0032) (0) 33140 241
Fax: (0032) (0) 34259 837
info@hetfruithuis.be
www.hetfruithuis.be