WWF Earth Hour: hoofdkantoor Edeka schakelt het licht uit
De inmiddels 's werelds grootste klimaatbeschermingsactie vond dit jaar voor de elfde keer plaats. Onder het motto "Voor een levendige planeet" maakte het WWF ook dit jaar weer attent op de bedreiging van de biodiversiteit door klimaatverandering en de opwarming van de aarde. WWF Earth Hour moet een nawerking hebben naast het 60 minuten uitschakelen van het licht en moet motiveren om ook de rest van het jaar steeds weer klimaat- en milieuvriendelijke beslissingen te maken. Iedereen die af en toe de auto laat staan of let op lokale biologische producten levert volgens het WWF een bijdrage aan klimaatbescherming. Voor Edeka is klimaatbescherming verantwoordelijk handelen en al lange tijd een belangrijk onderdeel van de bedrijfscultuur dat steeds verder wordt uitgebreid.
Edeka werkt sinds 2012 ook nauw samen met WWF Duitsland als strategische partner voor duurzaamheid. Het doel is om de ecologische voetafdruk van Edeka te reduceren, bijvoorbeeld door het aanbod aan milieuvriendelijkere producten te vergroten en een verantwoordelijke omgang met bronnen zoals water en energie.
In 2016 deden er volgens cijfers van het WWF circa 7000 steden in 178 landen aan Earth Hour mee, waaronder ook 241 Duitse steden en gemeentes. Bij symbolen zoals het Hamburger Rathaus, de Brandenburger Tor, het Colosseum in Rome of het Christusbeeld in Rio de Janeiro ging tijdens Earth Hour eveneens het licht uit.