Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).
Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
Meer budget voor promotie Canadese aardappelen
Tijdens de Canadian Horticultural Council's 95th Annual General Meeting werd bekend gemaakt dat het Ministerie van landbouw $274.000 gaat investeren om afzet van Canadese aardappelen uit te breiden.
Dit project, dat gefinancierd wordt door het AgriMarketing Program, verleent het Canadian Horticultural Council om op binnenlandse en buitenlandse markten te laten groeien. Dit willen ze bereiken door beurzen, doelgericht adverteren, inkomende opdrachten, marktonderzoek, marktontwikkeling en productpromotie.
John Bareman, voorzitter van de Canadian Horticultural Council Potato Committee: "De financiering heeft Canadese telers de kans gegeven hun aanwezigheid op de internationale markt te behouden door hun deelname aan beurzen, processen voor de internationale standaard en activiteiten voor fytosanitaire markttoegang."
Feitjes
Canada's tuinbouwsector is goed voor bijna $5 miljard van de landbouwprijzen en voor $3,8 miljard van de jaarlijkse export.
De Canadese aardappelexport bedraagt op dit moment jaarlijks $1,6 miljard.
Deze investeringen zijn een onderdeel van een vijfjarig programma, waarbij $341 miljoen gebruikt wordt om het concurrentievermogen van landbouw, landbouwvoedsel en landbouwproducten op de binnenlandse en internationale markten te verbeteren.