Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Lidl Bulgaria werkt steeds meer met lokale leveranciers

Milena Dragiyska, CEO van Lidl Bulgaria: "Ongeveer 40% van de leveranciers van Lidl Bulgaria zijn op dit moment Bulgaars. Deze relatie, die sinds 2010 begon, zal nog beter worden." Volgens Dragiyska ging de keten in 2015-2016 74 nieuwe samenwerkingen aan met Bulgaarse leveranciers, waarvan er 21 goed zijn voor groenten en fruit. Ten opzichte van 2015 is het aantal producten die door de Bulgaren zijn geleverd met 33% gegroeid.

Dragiyska: "Samenwerken met Bulgaarse leveranciers leidt tot betere kwaliteit en een groter productassortiment. Tegelijkertijd is het voor hen makkelijker om hun productievolumes te verhogen, investeringen te maken en meer medewerkers aan te nemen. Het is ook een springplank voor buitenlandse markten."

Dankzij deze samenwerking hebben meer dan twintig Bulgaarse bedrijven de kans gekregen om in andere landen te verkopen. Afhankelijk van hun capaciteit hebben sommigen het voor elkaar gekregen om naar 14 landen te exporteren. 

Lidl vereist van alle partners om consistent producten te leveren met een hoge kwaliteit. De producten moeten voldoen aan de internationale kwaliteitsnormen (IFS, BSC, FSSC). Ook moet er stabiliteit zijn in de levering van de volumes en moeten de ethische regels nageleefd worden.

Bron: regal.bg
Publicatiedatum: