Aldi Süd steunt de 'GemüseAckerdemie'
In de GemüseAckerdemie leren kinderen en jongeren niet alleen waar levensmiddelen vandaan komen en hoe deze geteeld worden, maar ook hoe ze bewust met levensmiddelen om kunnen gaan. "Deze kennis gaat meer en meer verloren, want er zijn steeds minder plaatsen waar kinderen leren hoe groenten groeien en hoe ze vers smaken", zegt dr. Christoph Schmitz, oprichter van de GemüseAckerdemie. "Tijdens een zogenaamd akkerjaar leren kinderen de teelt, de oogst en de processen rondom verkoop en verwerking kennen en zo ontwikkelen ze een bewustzijn voor gezonde voeding en de waarderende omgang met levensmiddelen."
Foto: GemüseAckerdemie/Bernd Brundert
Het meermaals bekroonde onderwijsprogramma werd ontwikkeld door de organisatie Ackerdemia, een organisatie die het algemeen nut beoogd. Bijna vijftig scholen en meer dan 2.000 scholieren hebben reeds aan de GemüseAckerdemie deelgenomen. Aldi Süd steunt het onderwijsprogramma drie jaar lang met in totaal 300.000 euro voor uitbreiding van het programma in Zuid- en West-Duitsland.
Kirsten Geß, Director Communication bij Aldi Süd: "We zijn blij als kinderen en jongeren dankzij de GemüseAckerdemie een gevoel voor voedingsmiddelen en diens productie krijgen en daarnaast ook nog hun sociale competenties en persoonlijkheid versterken. We hebben besloten om de GemüseAckerdemie financieel te steunen omdat we er van overtuigd zijn dat de GemüseAckerdemie een waardevolle bijdrage levert aan de scholing van een generatie bewuste consumenten."