Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Italiaanse voedselverkoop van grote retailer groeit

Carrefour België komt met gemakoptie

Italië: SUN Consortium verwacht omzetgroei voor winkels in 2017
Het Italiaanse retailconsortium Supermercati Uniti Nazionali (SUN) is van plan nieuwe verkooppunten te openen en de omzet in 2017 te verhogen. De totale omzet van SUN Consortium steeg van €1,09 miljard in 2011 tot €2,66 miljard in 2016, en zou de €2,79 miljard kunnen bereiken in 2017. Tijdens dezelfde periode is het aantal winkels gestegen van 296 tot 595, en het doel is dit jaar de 626 te bereiken. (esmmagazine.com)

Weight Watchers UK lanceert maaltijdbox-bezorgservice
Gewichtsverliesspecialist Weight Watchers (WW) is een samenwerking aangegaan met versproductleverancier Bearfaced Groceries om de maaltijdbox WW Smart Kitchen te lanceren. In de doos zitten verschillende verse en gezonde ingrediënten voor een vast aantal maaltijden, om mensen te begeleiden bij het maken van gezondere voedselkeuzes. Op de bijgeleverde receptkaarten staat de WW-SmartPoints-waarde van elke maaltijd, berekend door voedingsdeskundigen om in het WW-programma te passen. (igd.com)

Italiaanse voedselverkoop van grote retailer groeit

De Italiaanse retailsector maakte een daling door van €7,7 miljard in de periode 2010-2016, blijkt uit een rapport van de Italiaanse confederatie van bedrijven in handel, toerisme en diensten (Confesercenti). Alleen de verkoop van voedsel en drank groeide, met 0,1%. In de voedselretail zagen kleine retailers hun omzet flink dalen met €2,4 miljard in de referentieperiode (-11,0%). Dit in tegenstelling tot grote retailers wier omzet toenam met €2,3 miljard (+2,7%). (esmmagazine.com)

Nederlandse Jumbo lanceert gezond huismerkassortiment
Jumbo heeft een assortiment gelanceerd met gezonde huismerkproducten, begeleid door de stripfiguren Woezel & Pip. Het assortiment moet het gezond snacken van versproducten en kaas aanmoedigen, in plaats van chocolade en snoep. Het gaat om ongeveer 25 producten. (igd.com)

Verenigd Koninkrijk: boete van £300.000 voor ASDA
Asda heeft een boete gekregen van £300.000 nadat er dode muizen en vliegen werden aangetroffen in een depot voor thuisbezorging in Noord-Londen. Ze werden ontdekt in de broodsectie in Enfield, waarvandaan voedsel naar klanten in Essex en Londen wordt gedistribueerd. (yahoo.com)

Carrefour België komt met gemakoptie

Na een proefperiode, die in oktober 2016 begon, heeft Carrefour België de maaltijdbox 'Simply You' officieel gelanceerd. De doos is nu beschikbaar in 85 winkels in het land en is ook thuis te bestellen. Het gemak is dat alle recepten in 30 minuten kunnen worden bereid. (igd.com)

Spanje: Eroski stelt nieuwe Raad van Bestuur samen
Eroski heeft nieuwe leden voor zijn Raad van Bestuur aangewezen om een nieuwe ondernemingsfase tegemoet te treden, erop gericht om competitief te blijven. Het heeft een nieuwe commerciële directeur aangewezen, Beatriz Santos, een nieuwe marketingdirecteur, Eva Ugarte, en een nieuwe sociale directeur, Iñigo Eizaguirre. (esmmagazine.com)

Een op drie bestellingen in 2017 naar verwachting online
Volgens Unata's 2017 Grocery eCommerce Forecast zal naar verwachting 31% van de Amerikaanse consumenten dit jaar online boodschappen bestellen: een stijging van 19% ten opzichte van vorig jaar, volgens The Shelby Report. Het onderzoek werd uitgevoerd in samenwerking met Brick Meets Click en liet ook zien dat 80% van de consumenten die vorig jaar online boodschappen deden, van plan is dat dit jaar weer te doen. (fooddive.com)

Turkse retailer BIM wil 200-300 winkels openen in Iran
Het Turkse retailbedrijf BIM Birlesik Magazalar AS is van plan 200-300 winkels te openen in Iran. Hierbij wordt een markt betreden, die tot januari 2016 was gesloten als gevolg van economische sancties. (Reuters)

Verenigde Staten: Publix verhoogt prognose kapitaaluitgaven
Publix heeft de raming voor de kapitaaluitgaven bijgesteld van $1,4 miljard (vorig jaar) naar $1,85 miljard (dit jaar). Het bedrijf kondigde onlangs aan dat het zich zal uitbreiden naar Virginia: in een paar jaar tijd moeten er 12 winkels worden geopend in Richmond. Het bedrijf heeft ook plannen om meer winkels te openen in North Carolina, waar het de markt voor het eerst betrad in 2014. (fooddive.com)

Partner Carrefour opent twee nieuwe hypermarkten in Afrika
De Franse retailer Carrefour heeft aangekondigd dat z'n franchisepartner in Afrika, Majid Al Futtaim, twee nieuwe hypermarkten heeft geopend in Nairobi en Egypte. (esmmagazine.com)
Publicatiedatum: