Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Wageningen UR gaat in zee met Metro Group

Op 6 maart heeft de stichting StartLife Holding (inclusief startHub Wageningen) een partnerovereenkomst getekend met Metro Group Wholesale and Food specialist, in Nederland bekend vanwege de Makro, groothandel voor ondernemers. De samenwerking is er op gericht om startups te ondersteunen bij het ontwikkelen van innovatieve FoodTech oplossingen. Het is een overeenkomst voor een periode van drie jaar: 1 maart 2017 tot 1 maart 2020.



Jan Meiling, Managing Director StartLife, over het belang van beide partijen bij dit partnerschap: "Metrogroup is een retail- en foodservicebedrijf. Dit soort bedrijven verkopen hun producten al zo'n 30 jaar op dezelfde manier, maar dat gaat veranderen in de nabije toekomst. Bedrijven proberen daar op in te spelen, maar dan moeten ze wel zicht hebben op nieuwe technologieën en nieuwe - vaak kortere - logistieke lijnen. Met het afsluiten van deze overeenkomst zit Metrogroup nu drie jaar lang boven op de nieuwe ontwikkelingen. Ze krijgen mee waar startups aan werken. Dat kunnen nieuwe producten zijn, maar ook een nieuwe manier van aanleveren of presenteren. Denk aan een krop sla, die ter plekke in de winkel groeit."

Volgens Fabio Ziemssen, Head Food Innovation Metrogroup, werkt deze overeenkomst voor beide partijen. "Start-ups verbonden aan StartLife krijgen op deze manier toegang tot winkels van Metrogroup. Het geeft hen de mogelijkheid om hun producten te testen in een echte winkelomgeving en om de verkoop van hun nieuwe producten te organiseren. Onze professionele klanten kunnen bovendien nieuwe business ideeën en marktkansen signaleren via het grotere en innovatieve assortiment."

Met deze samenwerking verbindt Metrogroup zich ook officieel als partner aan F&A Next, het match & deal making-evenement van food & agro-startups, dat jaarlijks in de maand mei op Wageningen Campus wordt gehouden. Vanuit Metrogroup wordt de samenwerking uitgevoerd door het team van HoReCa.digital. FoodTech innovatie is één van de belangrijkste terreinen van de nieuw gecreëerde dochtermaatschappij.

Metrogroup, gevestigd in Düsseldorf, Duitsland, is een internationale groothandel, foodservicebedrijf en foodspecialist voor hun klanten in 35 landen in Europa en Azië. Bekende namen die deel uitmaken van Metro zijn Makro, Saturn, en Real. Metrogroup heeft wereldwijd meer dan 150.000 werknemers. In 2015/2016 realiseerde de organisatie een opbrengst van €37 miljard.

Bron: Wageningen UR
Publicatiedatum: