Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

App toont voorraadinformatie lokale winkel

Waarom wachten tot je online bestelde product wordt bezorgd als je het bij een winkel op loopafstand direct kunt oppikken? Dat is het idee achter NearSt, een app die producten zoekt bij winkels in jouw buurt. De in Londen woonachtige Nederlander Max Kreijn kwam afgelopen jaar met het idee om consumenten inzicht te geven in de voorraad bij winkels in de buurt. Dat mondde uit in de app NearSt (uitgesproken als 'nearest': Engels voor meest dichtbij).

Belang van barcode

Het grote voordeel dat de app brengt, is dat de koper binnen een uur het online uitgezochte artikel kan ophalen. "Time is our currency," zoals Kreijn het zelf zegt. "Als het maar een streepjescode heeft. De barcode is onze grens." De barcode is dus nog altijd springlevend. De barcode wint terrein bij het online verkopen in webwinkels. Maar dus zeker niet alleen online.

Ook in dergelijke apps zoals die van NearSt zien ondernemers hun eigen businessmodel. Kreijn bedacht de app toen een lamp bij hem thuis de geest gaf en het bijna een uur en vier winkels duurde voordat hij een nieuw exemplaar vond.

Uitbreiding naar Nederland

Inmiddels zijn via het groeiende NearSt de voorraden van diverse ketens van boekenwinkels te bekijken. Het Nederlandse idee wordt nu in Engeland verder uitgewerkt. NearSt wil binnenkort het type aangesloten winkels uitbreiden met onder andere elektronica, doe-het-zelf, sport en vrije tijd, apotheken en health & beauty. En ook een uitbreiding naar Nederland zit in de planning. Of het concept op den duur ook wordt uitgerold voor voedingsmiddelen, en meer in het bijzonder groenten en fruit, is niet bekend.

Bron: GS1
Publicatiedatum: