Van 2014 tot en met 2016 bedroeg de export naar zes landen 16.000 ton rotspeer (Pera Rocha); 1.700 ton watermeloen; 4.500 ton frambozen en bramen. In 2016 is de export van dit product naar Polen begonnen. In 2016 is Lidl begonnen met de export van spitskool naar Duitsland (385 ton), pompoen (354 ton) naar drie landen, en meloen (1.200 ton) naar vijf landen.
Lidl hanteert in het kader van het maatschappelijk verantwoord ondernemen vijf doelstellingen: medewerkers, diversiteit in producten, handelspartners, milieu en samenleving. In dit kader ondersteunt de keten lokale producenten en helpt hen producten te exporteren met behulp van het netwerk van Lidl. Ook wordt erg veel behang gehecht aan de samenwerking met verenigingen. Een voorbeeld hiervan is de samenwerking met Portugal Fresh, die als doel heeft om groenten, fruit en bloemen zowel in Portugal als in het buitenland te promoten. Deze samenwerking zorgt onder andere voor een grotere binding met de lokale producenten.
Bron: Agroberichten Buitenland