Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Ardo introduceert gele, groene en rode diepvriessmoothies

"Smoothies met nieuwe en verrassende combinaties"

Tholen - Innovatie is een belangrijke pijler bij Ardo. Sinds enkele jaren biedt het bedrijf ook diepvriessmoothies, vanaf 2016 op grotere schaal. "Hiermee spelen we in op de convenience trend die al langer speelt. Tijdens Horeca Expo in België selecteerde een vakjury uit zo'n 120 inzendingen de meest innoverende producten. Ardo sleepte de Baanbreker Award in de wacht voor de drie nieuwe smoothiemixes: de groene smoothie, de gele smoothie, en de rode smoothie. "Dit zijn smoothies met verrassende en vernieuwende combinaties."



Voorgesneden en op smaak gebracht

Volgens Heidi Goovaerts van Ardo is dit product zéér convenience. "Immers alle ingrediënten, waaronder fruit en groenten, zijn reeds voorgesneden en de Ardo smoothie is ook al op smaak dankzij de aangepaste kruiden. Enkel wat vruchtenjus of yoghurt toevoegen, blenden en de smoothie is klaar. Bovendien is de smoothie lekker fris omdat er gestart wordt vanuit diepgevroren ingrediënten. Men hoeft dus geen extra ijsblokjes meer toe te voegen. Daarnaast zijn de zakjes reeds voorgeportioneerd zodat je de juiste verhoudingen voor een smaakvolle smoothie hebt. Door de producten 15 tot 30 minuten vooraf uit de vriezer te halen zal het blenden iets eenvoudiger gaan."

Stijgende interesse

"De Ardo Smoothiemixen zijn momenteel enkel in het foodservice-kanaal te koop. Ons doel is om de smoothies ook in de supermarkten te gaan verkopen, dit lukt reeds onder private label. Er is een stijging te zien in de afzet en we willen ons de komende tijd verder ontwikkelen in verschillende markten. Met name uit het Verenigd Koninkrijk, Scandinavië, Nederland en België komt de vraag. Dit omwille van stijgende interesse naar diepvriesfruit en afgeleiden van fruit. We zijn ook aan het werk om meer smaken te introduceren."

De ingrediënten van de nieuwe smoothies

De ingrediënten van de smoothies zijn als volgt: groene smoothiemix met ananas, mango, spinazie, groene kool en munt. De rode smoothiemix bevat mango, aardbei, bosbes, rode biet, gember en koriander. In de gele smoothie zit ananas, mango, avocado, banaan, butternut-pompoen en basilicum.

Voor meer informatie:
www.ardo.com