Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Aldi nog steeds op dreef in Verenigd Koninkrijk

Carrefour neemt juridische stappen tegen Lidl

Zuid-Afrika: Woolworths werkt meer met lokale telers 
Woolworths heeft zijn focus meer verlegd op leveranciers in Zuid-Afrika en met het werken met de Southern African Development Community (SADC). Het besluit om meer met lokale telers te werken heeft volgens CEO Ian Moir tot goede resultaten geleid. (bizcommunity.com)

Carrefour neemt juridische stappen tegen Lidl
Carrefour neemt naar verluid in Frankrijk juridische stappen tegen Lidl wegens oneerlijke concurrentie. De discountketen wordt door Carrefour voor de commerciële rechtbank van Evry gedaagd, omdat Lidl zich niet aan de regelgeving omtrent promotieacties zou houden. De regelgeving schrijft voor dat de producten waar promotie voor wordt gevoerd in alle vestigingen minstens 15 weken lang beschikbaar moeten zijn. (esmmagazine.com)

Nieuwe vormgeving huismerk Southeastern Grocers
Southeastern Grocers, dat verantwoordelijk is voor de ketens Bi-Lo, Fresco y Más, Harveys en Winn-Dixie, heeft onlangs aangegeven dat het huismerk opnieuw wordt vormgegeven. De nieuwe vormgeving is van toepassing op zo'n 3000 producten, die in alle categorieën en bij elke keten verkrijgbaar zijn. (drugstorenews.com)

Morrisons zoekt naar de beste lokale producten
Morrisons is begonnen met een zoektocht naar de beste lokale telers. Met het project "The Nation's Local Foodmakers" wil de keten in het komende jaar 200 nieuwe leveranciers in Engeland, Schotland en Wales aantrekken. Het project is een reactie op een oproep om het Verenigd Koninkrijk meer zelfvoorzienend qua voedselproductie te laten zijn. Ook speelt Morrisons zo in op de stijgende vraag onder Britse consumenten naar lokale producten. (internationalsupermarketnews.com)

Rusland: Uitbreiding Lenta kost RUB 54,3 mld
De Russische keten Lenta heeft in het afgelopen jaar fors uitgebreid met 51 hypermarkten en 17 supermarkten. De uitbreiding kostte in totaal zo'n RUB 54,3 miljard (€892 miljoen). De bedrijfskosten van het afgelopen jaar kwamen mede door de uitbreiding neer op zo'n 15,2% van de omzet. De like for like-groei van 2016 kwam neer op 3,9%. De totale jaaromzet nam met 21,2% toe tot RUB 306,4 miljard (€5 miljard). (esmmagazine.com)

Aldi nog steeds op dreef in Verenigd Koninkrijk
Aldi heeft het prijsverschil met zijn concurrentie in het Verenigd Koninkrijk vergroot. De keten heeft nog steeds een groeiende omzet, aldus het management van de keten. Daarbij ontkent de Britse directie van Aldi dat de keten onder druk zou staan doordat grotere ketens in reactie op het succes feller zouden concurreren. "Als je naar prijsvergelijkingen kijkt, of naar onze eigen statistieken, dan zie je dat het prijsverschil tussen Aldi en de vier grote Britse ketens op dit moment alleen maar toeneemt," aldus Aldi. (Reuters)

US Foods neemt All American Foods over 
US Foods heeft ingestemd met de overname van All American Foods. All American Foods is een supermarktketen in North Kingstown te Rhode Island in de VS. De keten heeft een jaaromzet van bijna $60 miljoen (€56,3 miljoen). All American Foods werd opgericht in 1988 en heeft een assortiment van meer dan 4.000 producten, waarmee zo'n 1.000 consumenten in Rhode Island, Massachusetts en Connecticut worden bereikt. (groceryheadquarters.com)

RT-Mart ontkent geruchten over overname door Alibaba

Chinese media hadden melding gemaakt over dat de Alibaba-groep van plan was om de Chinese supermarktketen RT-Mart over te nemen. RT-Mart valt onder de in Taiwan gevestigde Ruentex Group. Alibaba weigerde echter elk commentaar over een mogelijke overname. Een woordvoerder van Ruentex Group zei niets te weten van enige overnameplannen van Alibaba. (chinapost.com.tw)

Lenta blijft voorzichtig na moeilijk tweede halfjaar

De netto jaarwinst van de Russische keten Lenta is met 9% toegenomen. De keten waarschuwt echter wel voor een tragere tweede halfjaar. De reden hiervoor is omdat het besteedbaar inkomen van Russische consumenten nog steeds laag is, wat druk geeft op de winstmarges van 2017. Hoewel wegens toenemende olieprijzen de Russische economie zich lijkt te herstellen, is deze trend vooralsnog niet terug te zien bij de consumptie van particulieren. De 9% toename gaf een netto jaarwinst van 11,2 miljard roebel (€180 miljoen). De netto winst van het tweede halfjaar nam echter jaar op jaar met 6% af tot 6.9 miljard roebel (€110 miljoen). (Reuters)

David Jones focust op huismerk

Klik hier om het artikel te lezen.

Ierland: Vakbond Mandate wil in gesprek met Tesco
De vakbond Mandate stemt toe met het voorstel van Tesco om opnieuw met elkaar in gesprek te gaan. De vakbond en de supermarktketen hebben een geschil met betrekking tot de langetermijncontracten van werknemers die voor 1996 zijn aangenomen. Het management van Tesco liet Mandate weten om in te stemmen met gesprekken om dit geschil op te lossen. Het overleg wordt naar verluid in de komende dagen hervat. Eerder begonnen leden van Mandate bij acht verschillende Tesco-vestiging met een aanhoudende staking, terwijl er bij nog eens acht vestigingen plannen waren om zich bij deze stakingsactie aan te sluiten. Ook houden 23 vestigingen een ballotage over mogelijke stakingsacties. (rte.ie)

De gevolgen van Lidl's plannen in de VS voor de Amerikaanse consument
Klik hier om het artikel te lezen.




Publicatiedatum: