Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Nieuw:walnotendrank

Borges heeft het eerste walnotendrankje op de markt gebracht onder het merk Borges Natura. Volgens het bedrijf is het drankje 100% lactose- en glutenvrij en bevat het alle goede voedingsstoffen van walnoten. Het drankje is gemaakt voor mensen die veel aandacht aan hun gezondheid besteden en de consumptie van groentenproteïnen willen verhogen. 

Het product wordt gemaakt van walnoten uit Californië en van walnoten die Borges zelf produceert. Borges heeft in Californië en in Badajoz een walnootplantage. Walnoten hebben veel gezonde eigenschappen, dus het drankje is rijk aan antioxidanten, Omega 3, foliumzuur en magnesium. Het hoge Omega 3 gehalte is goed voor het hart, omdat het het cholesterolgehalte verlaagt. Foliumzuur (vitamine B9) voorkomt bloedarmoede en hart- en vaataandoeningen. Magnesium helpt tegen vermoeidheid. 

Ook bevat het drankje weinig vet en weinig zout en natrium, waardoor de bloeddruk normaal blijft. De smaak van het drankje is zoet. Elk glas bevat vijf walnoten, wat de aanbevolen hoeveelheid per dag is om het hart gezond te houden. Verder bevat het drankje geen suikers of toegevoegde zoetstoffen. Het kan koud of warm gedronken worden, maar het kan ook gebruikt worden als basis voor andere drankjes of recepten.

Borges creëert een nieuwe markt waar nog weinig concurrenten zijn, maar die wel erg in opkomst is. Volgens Consumer Milk Report heeft de sector van groentendrankjes een goed jaar afgesloten. Het aantal producten is met 9,2% gestegen, waarbij nieuwe haver-, rijst- en amandeldrankjes een grote rol speelden.
Publicatiedatum: