Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Marley Spoon introduceert maaltijdbox zonder doos

Marley Spoon lanceert in samenwerking met PostNL haar eerste maaltijdbox zonder doos. In lijn met het streven naar minder verpakkingsafval en milieubelasting, stapt Marley Spoon vanaf 15 februari over van kartonnen verpakkingen op herbruikbare koelboxen. De PostNL koelboxen, die 300-500 keer gebruikt zullen worden, zullen de milieuschade verminderen. Naar verwachting levert het een besparing van 97.000 kilo (of 106 ton) papier ofwel 1610 bomen in een jaar op.

Louisa Denison, duurzaamheidsonderzoeker van Marley Spoon: "We zien Marley Spoon's product als een gemakkelijke en effectieve manier voor klanten om hun milieuvoetafdruk te verkleinen als het gaat om kopen en bereiden van eten. Deze nieuwe samenwerking met PostNL is een spannende nieuwe ontwikkeling in ons voortdurende streven naar vermindering van verpakkingsafval, en we hopen zo snel mogelijk wereldwijd vergelijkbare oplossingen uit te rollen."

De herbruikbare koelbox, ontworpen door PostNL, is voorzien van duurzame koelelementen die behoud van de versheid tijdens het transport waarborgen. Bij aflevering ontvangt de klant de zakken met ingrediƫnten en de receptkaarten, terwijl de herbruikbare box en koelelementen teruggaan naar het magazijn.

Carlos Mendes Aguiar, Commercieel Directeur, PostNL Pakketten: "We zijn verheugd dat we dankzij onze gezamenlijke inspanning met Marley Spoon niet alleen het gemak kunnen bieden van dagelijkse leveringen, maar tegelijkertijd kunnen bijdragen aan een duurzame ontwikkeling van de online foodmarkt."

Bron: Marley Spoon
 
Publicatiedatum: