"Voor een schijntje een massaal bereik"
Amsterdam Arena
Postuma AGF is de eerste groothandel die een Social Media workshop aankondigt voor haar klanten. Het idee voor de workshop is ontstaan omdat er positieve effecten zijn gemeten na het uitzetten van verschillende Facebook campagnes. Afgelopen week nog werd een campagne, geregisseerd door Postuma AGF, groots opgemerkt. "We hadden binnen 5 dagen meer dan 64.000 weergaven op een van onze campagnes. Dat zijn meer mensen dan er in de Amsterdam Arena passen!" zegt Remon de Kleine. "En dat alles voor een schijntje van de kosten van traditioneel adverteren. Het is ook niet ingewikkeld, alleen moet je wel even weten hoe je het moet doen." En daar zijn de klanten van Postuma AGF over geïnformeerd. "We blijven ook na deze avond gewoon beschikbaar voor vragen van onze klanten wat betreft Social Media", geeft Remon aan.
Workshop
De avond werd geopend door Erik Postuma die iedereen van harte welkom heette. Vervolgens vertelde Marco Dijkema, vicevoorzitter van de ADN, over de Groenteman met Ster verkiezing en nodigde alle aanwezigen uit om toch vooral mee te doen. Marco benadrukte dat de klanten van Postuma AGF in aanmerking komen voor extra financiële ondersteuning voor de Groenteman met Ster verkiezing.
Vervolgens namen Elvira en Remon de aanwezigen mee in de basisprincipes van zakelijk gebruik van Facebook. Zowel het organisch (gratis) als betaald gebruik van Facebook kwam aan bod. John Beeftink van de Groente- en Fruithoek uit Zuidhorn vertelde hierna de aanwezigen over zijn ervaringen met Facebook. De workshop was interactief waarbij verschillende vragen vanuit het publiek direct beantwoord werden.
Doorzetten
Na het gedeelte over Social Media nam Lou Snoek het woord. Zijn persoonlijke verhaal was indrukwekkend. Lou is een van de overlevenden van de nieuwjaarsbrand in Volendam. Vanwege derdegraads brandwonden over zijn hele lichaam heeft Lou een zeer zwaar revalidatietraject moeten ondergaan. Daarnaast zijn de wonden van de brand nog steeds duidelijk zichtbaar. Hij vertelde over de uitdagingen die hij na de brand heeft moeten aangaan. Gedurende het verhaal werd duidelijk dat Lou sterk(er) uit de brand is gekomen. Hij heeft ondertussen zowel de Mont Blanc als de Kilimanjaro beklommen, wat een extra uitdaging is vanwege de fysieke beperkingen die hij heeft. Hij drukte alle aanwezigen dan ook op het hart om in kansen te denken en niet bij de pakken neer te gaan zitten als dingen even niet gaan zoals verwacht.
Voorop lopen
Algemeen directeur Erik Postuma kijkt tevreden terug op de avond. "Als groothandel willen wij voorop lopen. Dat ons initiatief zo snel opvolging kreeg van andere partijen in de markt zegt genoeg." Ook de aanwezige klanten waren positief. In de zaal zaten ondernemers zonder Facebookpagina's en ondernemers die al jaren actief zijn op Facebook. Beide groepen gaven aan veel gehad te hebben aan de workshop. Zoals Erik Postuma in zijn afsluiting benadrukte: "Wij willen alle klanten van Postuma AGF graag gratis helpen met het opstarten of doorontwikkelen van hun Facebook activiteiten. Bij vragen, bel ons dan!"
Voor meer informatie:
Postuma AGF
Spoorstraat 47
8271 RG
IJsselmuiden
038-3370095
06-31655063
www.postuma.nl