Pieperdiscussie: iedere Nederlander een mening
Pieperdiscussie
In de nieuwe film van de Power to the Pieper-campagne, gelanceerd op 1 februari 2017, worden alle meningen op de hak genomen. In de campagnefilm komen voorbeelden voorbij uit de media, van het internet en uit de samenleving die laten zien dat meningen uiten soms wel een doel op zich lijkt te zijn. Gelukkig zijn er ook veel zaken in ons leven die geen controverse genereren en daarom meer aandacht verdienen. Zoals de aardappel.
Vergeten groente?
Vaak staat de pieper in Nederland op het menu als koolhydraatbron. Dit terwijl de aardappel in veel kooktradities en culturen juist als groente wordt gebruikt in de maaltijd. De aardappel is een bron van vitamine B1, B6, C en voedingsvezels. Ook bevat de aardappel per 100 gram minder calorieën dan rijst of pasta. De Power to the Pieper-campagne laat zien dat de aardappel heel bijzonder is zonder dat 'ie om aandacht schreeuwt. In de campagne wordt aandacht besteed aan de eindeloze variatie van de aardappel: van aardappel-avocadosalade tot een heerlijke aardappeltosti. Er is veel meer mogelijk dan de oer-Hollandse stamppot.
Power to the Pieper-campagne
De Power to the Pieper-campagne, geïnitieerd door de Nederlandse Aardappel Organisatie en mede mogelijk gemaakt met financiering van de Europese Unie, heeft de aardappel weer op de kaart gezet. De campagne laat zien dat de aardappel al honderden jaren 'superfoodzaam' is en dat je helemaal niet ingewikkeld hoeft te doen om gezond te eten. In 2017 krijgt Power to the Pieper een nieuwe impuls door te laten zien dat de aardappel ook zonder controverse alle aandacht verdient.