Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Marketing Moments

Beste Italiaanse AGF- reclamecampagnes 2016

Het is niet eenvoudig om de marketingmomenten voor Italiaanse AGF van een heel jaar in 10 punten samen te vatten. Het is echter wel nuttig omdat het een indruk geeft van de verscheidenheid van de Italiaanse sector.





De meningen in dit artikel zijn op basis van persoonlijke en professionele evaluaties, maar ook onderbouwd met cijfers en resultaten (kwantitatieve analyse Talkwalker).

Wat is Marketing Moments?
Het is niet alleen een media/pr/eventmarketingcampagne maar een combinatie van effectieve, innovatieve acties die hun doel bereikt hebben.

Wat is het nut van Marketing Moments?
In de eerste plaats, betrokkenheid! Het tijdperk van agressieve tv-reclames en grootschalige billboardcampagnes is voorbij. Deze aanpak is tegenwoordig vaak niet meer effectief. Het uitdragen van een positieve boodschap en mensen betrekken bij het merk is succesvoller gebleken. Grote investeringen leiden dus niet direct tot het gewenste resultaat.

Het geheim van een succesvolle Marketing Moments campagne
Samenhang, gedeelde content, betrokkenheid, vernieuwende creatieve concepten, veelvuldige communicatie-initiatieven, effectieve media-mix en actief op social media.

Op basis van deze criteria hebben we de volgende top 10 samengesteld:


10) Noberasco en Besana gaan samen als Italian Nut & Fruit Alliance



Deze strategische samenwerking is bedoeld om wereldwijde concurrentiepositie te versterken. De marketingactiviteiten om de consumptie te verhogen hebben hun doel bereikt.

9) Melone mantovano IGP


Dit consortium is een succes. De aandacht voor kookdemonstraties en aanwezigheid op social media is een uitstekende keuze gebleken.

8) Vip Val Venosta


Een geweldige manier om het Vip merk opnieuw in de markt te zetten. De nieuwe en samenhangende 'storytelling' en tv-commercial met bijbehorende prijsvraag hebben hun vruchten afgeworpen. Er is een goede online aanwezigheid door invloedrijke bloggers bij de campagne te betrekken.

7) Ortofrutta d'Italia


CSO Italië project om 10 leidende merken om de aandacht te vestigen op AGF van Italiaanse bodem door middel van onder meer een succesvolle radiocommercial.

6) Valfrutta Fresco


Zeer goede productinnovatie en aanwezigheid op vakbeurzen. Het merk is vertrouwd en sterk. Succesvol Fruit24 project voor versgesneden salades.

5) Pera Opera


Eindelijk een campagne voor de meest typisch Italiaanse fruitsoort: de peer. Een sterke radio- en televisiecampagne met aandacht voor Italiaanse telers.

4) Almaverde Bio


Almaverde Bio Islands zijn supermarktdisplays die gewijd zijn aan biologische AGF, een belangrijke innovatie voor de hele AGF-afdeling. Hierdoor is een perfecte balans tussen retail en speciaalzaak gecreëerd. De bijbehorende televisiecommercial was eveneens sterk. Een goede boost voor de biosector.

3) Cortilia


2016 was een goed jaar voor Cortilia, één van de coolste e-commerce bedrijven in de sector. Cortilia is niet zozeer een merk maar eerder een fenomeen, wat met name te danken is aan het taalgebruik en de aanwezigheid op social media. Deze online 'boerenmarkt' maakt een selectie van verse lokale producten voor de dagelijkse maaltijd. Het bedrijf bezorgt onder meer AGF, kaas, eieren, brood en wijn.

2) Solarelli



Dit is zonder twijfel het meest geloofwaardige en consistente merk in de AGF-sector en brengt een duidelijk boodschap over: 'Kwaliteitsproducten uit de beste productiegebieden'. Het succes van Solarelli bewijst dat herkomst een belangrijk criterium is voor de Italiaanse consument.

1) DimmidiSì



Op La Linea Verde, marktleider op de Italiaanse markt voor gesneden AGF, valt dit jaar niets aan te merken. Uitstekende merkpositionering, actieve aanwezigheid op social media en een grote betrokkenheid. In de Good Fresh Soup campagne werden de belangrijkste kenmerken, vegetarisch, vers, zonder toevoegingen en kant-en-klaar, uitstekend benadrukt.


Contact:
RP CIRCUITI MULTIMEDIA SAS
Alessandra Ravaioli
Via Guerrazzi, 1 Bologna
Cell.: +39 348 5241954
Publicatiedatum: