Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Fredrik Petterson, Dole Fresh Cuts Sweden

Goede voornemens drijven in Zweden slaverkoop op

Na de overvloedige kerstmaaltijden nemen veel Zweedse consumenten zich voor in het nieuwe jaar gezonder te gaan eten. Fredrik Petterson, van Dole Fresh Cuts Zweden/Finland, vertelt dat dit goed is voor de afzet van sla en gesneden groenten. In oktober en november zakt de vraag altijd even in maar over het algemeen vertoont de categorie een sterke groei.

"We zien duidelijk dat consumenten steeds vaker kiezen voor gesneden AGF. We hebben een hoge loyaliteitsfactor en zodra klanten onze producten proberen, blijven ze ons merk trouw. Wat ooit begon als product voor consumenten in de grote steden, heeft zich ontwikkeld tot een alledaags product dat door iedereen gekocht wordt," vervolgt Fredrik.

Er bestaan nog altijd grote verschillen tussen de Zweedse en Finse markt. In Zweden zijn jonge bladgroenten momenteel de trend in alle mogelijke combinaties met rucola, babyspinazie, veldsla, snijbiet en andere 'light' melanges. De vraag naar biologische producten neemt ook gestaag toe. Finland is een wat traditionelere markt en heeft een voorkeur voor melanges op basis van ijsberg- en romainesla."



In de zomermaanden koopt Dole Fresh Cuts zijn sla lokaal in of importeert het uit Denemarken en Noord-Duitsland. In de winterperiode wordt de meeste kropsla uit Spanje geïmporteerd en is de bladsla uit Italië afkomstig. 

"De traditionele 'Franse' melange met frisée, radicchio, veldsla en rucola is het populairst, maar de overige melanges zijn ook erg geliefd. Voor alle populaire melanges geldt dat ze kleurrijk zijn. We kunnen geen melange op de markt brengen met uitsluitend groene blaadjes, hoe lekker de smaak ook mag zijn," legt Fredrik uit.



Nieuwe en originele boerenkoolmelanges zijn op het moment ook erg populair. Als antwoord hierop heet het bedrijf twee nieuwe producten aan zijn Crunchy Greens assortiment toegevoegd. De Chevre Balsamico bestaat uit kool, wortel, spruiten, romaine, boerenkool en prei met een dressing van balsamico-azijn, geitenkaas en zonnebloempitten. De Wild Garlic melange bestaat uit kool, wortel, spruiten, romaine, boerenkool, prei en een dressing van wilde knoflook en zonnebloempitten.



"We zijn ons bewust van de biotrend van de afgelopen jaren en zoeken voortdurend naar nieuwe biologische grondstoffen om ons aanbod binnen dit segment mee uit te breiden," vertelt Fredrik tot slot.

Voor meer informatie: 
Fredrik Pettersson
Dole Fresh Cuts
Tel: +46 42 249600
Email: fredrik.pettersson@saba.se
www.dole.se



Publicatiedatum: