Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Omzet Zwitserse Coop stijgt met 5,1 procent

De omzet van de Zwitserse Coop Group steeg afgelopen jaar met 5,1% naar 28,3 miljard Zwitserse frank (26,36 miljard euro). Gecorrigeerd voor valuta-effecten bedroeg de groei 5,2%. Coop won marktaandelen in de retailsector en evenaarde bij een uitdagende marktomgeving de netto-opbrengst van vorig jaar (excl. brandstoffen). Met name de groothandel en productie ontwikkelden zich erg goed met een groei van 15,2 %.

Retailsector
De netto-opbrengst in de retail kwam uit op 17,2 miljard Zwitserse frank (16,02 miljard euro). De klantfrequentie bij de Coop-supermarkten steeg met 2,6 % en men bereikte hier een netto-opbrengst van 10,3 miljard Zwitserse frank (9,59 miljard euro). Daarmee werd het niveau van vorig jaar ondanks een moeilijke marktomgeving geƫvenaard.

Groothandel/ productie
In het werkveld groothandel/ productie steeg de netto-opbrengst met 15,2% naar 12,2 miljard Zwitserse frank (11,36 miljard euro). De Transgourmet Group behaalde met de Cash&Carry-markten en de bezorgingsgroothandel een netto-opbrengst van 8,5 miljard Zwitserse frank (7,92 miljard euro). Transgourmet groeide daarmee 14,4%.

Online
De onlinehandel van de Coop Group is ook op groeikoers. De netto-opbrengst bedroeg hier 1,4 miljard Zwitserse frank (1,30 miljard euro), wat overeenkomt met een groei van 14,3%. In de retail steeg de netto-opbrengst in de online handel met 11,3% naar 572 miljoen Zwitserse frank (532,74 miljoen euro). De online-supermarkt Coop@home vertoonde een zeer goede groei van 7,2% en behaalde een netto-opbrengst van 129 miljoen Zwitserse frank (120,15 euro). In de groothandel groeide de online-omzet met 16,4% naar 818 miljoen Zwitserse frank (761,85 miljoen euro).

Duurzaamheid
De eigen duurzaamheidsmerken en -keurmerken in de retail ontwikkelden zich ook in 2016 zeer goed. De omzet van deze producten groeide met circa 7% naar 3,5 miljard Zwitserse frank (3,26 miljard euro).
Publicatiedatum: