Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Bunzl introduceert CellPackThermo tijdens Webwinkel Vakdagen 2017

Bunzl Retail & Industry presenteert tijdens de Webwinkel Vakdagen 2017 oplossingen om slimmer te verpakken in zowel de food- als de non-food e-commercebranche. Op de beurs presenteren ze een 100 procent papieren isolatiepack, de CellPackThemro. Deze is speciaal ontwikkeld voor het verpakken van gekoelde producten.



Versverpakkingen

Bunzl presenteert tijdens de beurs diverse oplossingen voor het verpakken van gekoelde producten. Consumenten bestellen verse producten steeds vaker online, zo blijkt uit cijfers van brancheorganisatie Thuiswinkel.org. De CellPackThermo is gepatenteerd, het is een 100 procent papieren isolatiepack, gemaakt van schone cellulosevlokken. Door de isolatiepacks aan kartonnen vouwdozen toe te voegen worden temperatuurgevoelige producten, zoals vers- en diepvries levensmiddelen, geconditioneerd vervoerd.
Een andere oplossing is het Foodmailer-concept, een kartonnen verzenddoos met papieren icepacks en bijbehorende app. Retailers kunnen met de app precies berekenen hoeveel icepacks nodig zijn bij een bepaalde producthoeveelheid, buitentemperatuur, levertijd en gewenste aflevertemperatuur. De Foodmailer, die al meervoudig in de prijzen viel, is daarom geschikt om gekoelde levensmiddelen, verse maaltijden en zelfs (eetbare) bloemen te verzenden. Bunzl presenteert bovendien diverse temperatuurlabels die tijdens transport de temperatuur van producten meten.

Minder lucht verpakken
Dertig tot veertig procent van de pakketten die worden verzonden bestaat uit lucht. Dat blijkt uit onderzoek dat het Vlaams Instituut voor de Logistiek (VIL) in 2016 uitvoerde. Bedrijven gebruiken vaak een te grote doos voor de omvang van een product waardoor te veel verpakkings- en opvulmateriaal wordt gebruikt. Hierdoor nemen pakketten onnodig veel ruimte in beslag tijdens transport. De pakketten zijn daardoor minder duurzaam dan ze zouden kunnen zijn en zorgen voor hogere kosten voor verpakkingsmateriaal en bezorging.
Tijdens de Webwinkel Vakdagen deelt Bunzl concrete verpakkingsoplossingen en ideeën om minder lucht te verpakken. Hoe kan een bedrijf bijvoorbeeld zijn dozenpakket optimaliseren en het percentage lucht in de doos tot een minimum beperken? Wat zijn de opties van op maat gemaakte dozen, waarmee voor elke zending een passende doos gemaakt kan worden? Of hoe kan een aanpassing in de primaire verpakking van een product zorgen voor een efficiëntere verzending? Op deze en andere vragen geven de adviseurs van Bunzl antwoord tijdens de beurs.
 
Verzendverpakkingenshop
Op de stand is ook informatie te vinden over de webshop van Bunzl met verzendverpakkingen voor online retailers: Verzendverpakkingenshop.nl. Het assortiment van de webshop is in het afgelopen jaar flink uitgebreid met branche-specifieke verpakkingen zoals fles-, elektronica-, retour- en foodverpakkingen. Ook vulde Bunzl het assortiment van Verzendverpakkingenshop dit jaar aan met de producten van het merk ColomPac, A-merk in verzendverpakkingen. ColomPac beschikt bijvoorbeeld over Eurobox-dozen die, ongeacht het formaat, altijd passen op een Europallet. Daarnaast heeft ColomPac tal van oplossingen om het verpakken te versnellen.

Webwinkel Vakdagen
De Webwinkel Vakdagen vinden plaats op woensdag 18 en donderdag 19 januari 2017 in de Jaarbeurs in Utrecht. Tijdens de beurs vertellen de adviseurs van Bunzl graag meer over verpakkingsoplossingen om slimmer te verpakken in de food- en non-food branche.

Publicatiedatum: