Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Hutten voelt zich in de steek gelaten door supermarkten bij Verspillingsfabriek

Cateraar Hutten opende dit jaar in Veghel de 'Verspillingsfabriek', waar van overtollig voedsel soepen en sauzen worden gemaakt. Met steun van onderzoekers van de Wageningen Universiteit en HAS Hogeschool in Den Bosch werd het project gestart. De producten worden geleverd onder een nieuw eigen merk, 'Barstensvol'. In de Verspillingsfabriek werken naast voedseldeskundigen en verkopers ook mensen met een afstand tot de reguliere arbeidsmarkt. De animo om restproducten aan te leveren is groot. De eerste verkoopresultaten van 'Barstensvol' vallen echter tegen. Het probleem zit vooral bij de supermarkten.

De verse soep uit de Verspillingsfabriek is 5 dagen houdbaar en even duur als een lang houdbare soep van Unilever. Alleen met de Emté-keten van Sligro en de regionale MCD Supermarkten zijn er afspraken gemaakt. Maar dan gaat het over in totaal 30 tot 50 supermarkten en dat is te weinig voor een gezonde bedrijfsvoering. De Verspillingsfabriek maakt nu forse verliezen. De onderneming heeft zeker 3 tot 4 miljoen omzet per jaar nodig en daarvoor is deelname van tenminste één grote supermarktketen noodzakelijk. Hutten heeft nu 20 mensen aan het werk in de Verspillingsfabriek, volgend jaar worden het er 30.

bron: Financieele Dagblad,
Publicatiedatum: