Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Gaat ook Japanse rederij K-Line faillissement aanvragen?

Op 31 augustus vroeg Hanjing Shipping, de grootste rederij van Zuid-Korea, faillissement aan, wat grote onrust veroorzaakte op de internationale scheepvaartmarkt. In China doen de laatste tijd steeds meer geruchten de ronde dat ook de Japanse rederij K-Line in moeilijkheden verkeert en mogelijk binnenkort faillissement zal aanvragen. Binnen de Chinese im- en exportsector waarschuwt men elkaar dan ook geen gebruik van de rederij te maken.
 


Kawasaki Kisen Kaisha (K-Line) werd in 1919 opgericht. Het was één van de eerste buitenlandse bedrijven dat zich op de Chinese scheepvaartmarkt begaf. De rederij bezit momenteel zo'n 400 schepen. Qua capaciteit neemt de rederij wereldwijd de zestiende plaats in

De laatste paar jaar heeft K-Line slechte resultaten geboekt en de onlangs gepubliceerde bedrijfsvooruitzichten beloven maar weinig verbetering voor de komende twee jaar. In juni verhoogde de Singaporese investeringsmaatschappij Effissimo Capital Management haar aandeel in de rederij naar 34,1%, waarmee het de grootste aandeelhouder is. 

Publicatiedatum: