Volgens de studie kocht meer dan de helft van de Amerikaanse huishoudens vorig jaar verse paddenstoelen. Bijna vier van de vijf huishoudens koopt meer dan eens per jaar. "Een groot percentage van kopers, die herhaaldelijk paddenstoelen kopen, is geweldig nieuws voor de categorie," zegt Bart Minor, voorzitter van de paddenstoelenraad. "Deze kopers zijn ontvankelijker voor nieuwe variëteiten en nieuwe manieren van gebruik, zoals Blend."
Het Blend initiatief
Het Blend initiatief werd gecreëerd om paddenstoelen te promoten bij koks, consumenten en dienstverleners in de levensmiddelensector en handelaren om nieuwe manieren te vinden om paddenstoelen te gebruiken. De Blend is een simpele kooktechniek, die recepten een niveau omhoog tilt wat betreft gezondheid en smaak. Hak paddenstoelen fijn zodat de consistentie lijkt op gehakt. Een combinatie van beide is een eenvoudige manier om een voedzame en smakelijke maaltijd te bereiden.
Vandaag de dag koopt men gemiddeld zes maal per jaar voor ca. 2,38 euro aan paddenstoelen. Wanneer wij deze kopers zo kunnen beïnvloeden dat ze 90 eurocent per jaar meer uitgeven, zou dit neer komen op een stijging van 58 miljoen euro per jaar," zegt Minor. "We verheugen ons op de groeikansen die het Blend initiatief de industrie biedt."
Om meer te lezen over de laatste paddenstoelen kooptrends en gedrag dat invloed heeft op de categorie, bezoek mushroomcouncil.org/retail-reports. Om meer te weten te komen over Blend, bezoek mushroominfo.com/mushroom-blendability/