Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Waterman Onions zet Flevolandse ui op de kaart

Waterman Onions in Emmeloord rijdt sinds kort met twee mobiele eyecatchers door Flevoland. Twee trailers zijn namelijk volledig voorzien van grote full colour afbeeldingen. De ene afbeelding toont een met kuubkisten volgeladen trailer. Op de andere worden de uien verleidelijk gepresenteerd met een herkenbaar uienveld in de polder op de achtergrond.

Een van de grootste uienverwerkers
Met deze verrassende regiocampagne wil Waterman Onions vooral de Flevolandse ui nader op de kaart zetten. Het Emmeloorder sorteer- en verpakkingsbedrijf behoort tot een van de grootste uienverwerkers van Nederland met ruim 120.000 ton uienproduct per jaar.



World Onion City
'Emmeloord is echt een World Onion City. Flevoland is namelijk een van de grootste teeltgebieden ter wereld', aldus Jurriën van den Berg van het bedrijf. 'We willen onze telers ook laten zien dat ze trots mogen zijn op hun product'. De verpakte uien belanden uiteindelijk in meer dan tachtig verschillende landen over de hele wereld. Maar zijn natuurlijk ook te vinden in de Nederlandse supermarkt.

Duurzaam railsysteem
De trailers zullen vooral in Flevoland ingezet worden. Logistiek partner Transportbedrijf Wiegmink in Kraggenburg rijdt de volgeladen trailers van het boerenerf naar Waterman Onions om te sorteren en te verpakken. De nieuwe trailers van het Duitse merk Krone zijn speciaal vervaardigd voor het kistentransport. Uniek is het railsysteem waaraan de doeken hangen. De doeken schuiven hierdoor beter langs elkaar en niet meer over elkaar, waardoor deze minder snel slijten.

De uienteler blij verrassen
Communicatieadviesbureau KWOOT tekende voor het ontwerp van de visuals en Pim van der Maden voor de fotografie. Zij kregen creatieve vrijheid van de uienverpakker. 'Als het maar opvalt en anders is dan alle andere transporteurs het doen', aldus Jurriën van den Berg van het Emmeloorder bedrijf. 'De uienteler die deze trailer op zijn erf ontvangt, moet blij verrast zijn, was onze opdracht'.

Bron: Flevopost
Publicatiedatum: