Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Aldi presenteert Fairtrade productlijn

Onlangs werden onder Aldi's internationale merk FAIR nieuwe Fairtrade-artikelen in de winkel geïntroduceerd. Daarnaast heeft Aldi het aanbod aan (verse) biologische producten verder uitgebreid. In de themafolder 'Aldi kiest voor biologisch en Fairtrade' brengt het bedrijf deze duurzame ontwikkelingen onder de aandacht. De folder ligt vanaf 19 oktober in de winkels. Aldi heeft de ambitie het assortiment in de toekomst met nog meer duurzame producten te verrijken.



Onder het internationale merk FAIR biedt Aldi haar klanten Fairtrade-gecertificeerde producten aan. Momenteel verkoopt Aldi honing, chocolade, hagelslag, koffie, notenmelange en bananen en binnenkort ook onder meer thee, rietsuiker, rijst, rode en witte wijn. Hiermee ondersteunt het bedrijf kleine landbouwproducenten en medewerkers in Afrika, Zuid-Amerika en Azië, zodat zij profiteren van eerlijke handel. ALDI neemt dit jaar voor het eerst deel aan de nationale Fairtradeweek van 24 oktober tot 1 november 2015. Tijdens deze landelijke campagneweek wordt het belang van eerlijke handel onder de aandacht gebracht.

Biologisch
Ook het biologische assortiment bij Aldi is de laatste maanden verder uitgebreid. De klant kan inmiddels kiezen uit een ruim aanbod aan biologische producten, zoals bijvoorbeeld kruidenthee, sap, kokosolie, muesli, oerwafels, jam, pasta, maar ook vers rundergehakt, vers brood, paprika en komkommer. Deze producten dragen allemaal een biologisch keurmerk of logo (te herkennen aan het 'groene blaadje' op de productverpakking) en worden uitgebracht onder de naam Mama Nature, het eigen exclusieve biologische merk van Aldi.

Bijna 25% goedkoper
Aldi voert in Nederland ruim 1000 artikelen en heeft voornamelijk eigen merkproducten die al meer dan 40 jaar een succes zijn, zoals de Markus koffie, de Westminster thee, de UNA wasmiddelen en Château chocolade. ALDI is bijna een kwart goedkoper dan de huismerken van andere supermarkten. Dat blijkt uit onderzoek van de Consumentenbond*. Hiernaast is Aldi begin 2015 opnieuw de goedkoopste supermarkt gebleken in de boodschappentas-test van het televisieprogramma Kassa. Hierbij liep het verschil met de duurste supermarkt op tot meer dan 35%.

Bron: Aldi


Publicatiedatum: