Belangrijke taken voor nieuwe AH-topman Wouter Kolk
1. Prijs: Er moet wat worden gedaan aan prijsperceptie. Veel klanten zijn geneigd AH duurder in te schatten dan de winkel is. 2. Zelfbewustzijn: Tien jaar geleden was AH nog vanzelfsprekend de marktleider. Nu is niet meer precies duidelijk wie Albert Heijn is en waar ze zich nu mee onderscheiden. Wouter Kolk moet deze vraag beantwoorden.
3. Winkels: Er werden de afgelopen jaren diverse zaken aangepakt met betrekking tot de winkels van AH. Maar er moet meer gebeuren. Er zijn kansen op het gebied van vers bijvoorbeeld. Daar is AH voorbijgestreefd door Lidl. 4. Relatie Fanchisenemers:
Het schijnt dat de relatie met de franchisenemers op een dieptepunt is beland. Recent hebben ze de AH voor de rechter gedaagd omdat onderhandelen niets opleverde. Er wordt 200 miljoen euro geclaimd. 5. Behoud van het goede: De losse bedrijfsonderdelen zoals AH Belgiƫ en To-go-winkels lijken goed te presteren. Ook daar liggen nog mooie kansen om dit verder uit te bouwen.
Klik hier voor het volledige artikel van het Financieel Dagblad