Handelsmissie naar Vietnam en Myanmar (Birma)
Dag 1
In Myanmar brengen we een bezoek aan een pakhuis waar fruit wordt opgeslagen voor de export naar Singapore en voor verkoop aan retailers en markten.
Dag 2
Bezoek aan een mangoteler die ons zijn boomgaard zal laten zien en ons zal uitleggen hoe de teelt en het transport werken in Myanmar.
Dag 3
Vlucht naar Vietnam
Dag 4
Bezoek aan de drijvende markt, enkele fruittelers, groothandelaren en toonaangevende supermarkten.
Dag 5
Bezoek aan het hoofdkantoor van Fruit Republic en Red Dragon om getuige te zijn van hun succesverhaal in Azië
Dag 6
Einde van de handelsmissie
- of -
U kunt optioneel verder reizen naar Hongkong om een groothandelsmarkt, supermarkten en natuurlijk Asia Fruit Logistica (3-4 september)* te bezoeken. * Let op: de beurs zal van 3-5 september plaatsvinden.
Klik hier voor het volledige programma
Klik hier voor het aanmeldingsformulier
Enkele opinies over Azië:
"Vietnam is een zeer interessant land met een hele jonge bevolking. De Vietnamezen zijn heel ondernemend en er zijn veel kleine bedrijven. Het land is landbouwgericht en heeft veel potentieel omdat het beschikt over een haven en verschillende klimaten, die de teelt van diverse soorten groente en fruit mogelijk maken. Het land is veruit de grootste exporteur van Pitaya, maar er worden ook producten als pomelo, mango en diverse soorten exotische groenten en fruit geteeld. Vietnam heeft de potentie om de leidende positie van Thailand over te namen."
Willem Kokkeel (algemeen directeur / eigenaar van Eurasia Connections)
"Het belang van Azië voor de AGF-sector zal alleen maar blijven groeien. Opkomende markten zoals Vietnam hebben een snel groeiende productie en export, terwijl China, een koploper op het gebied van productie en import, globale handelsstromen zal blijven beïnvloeden."
Nancy Tucker (Vice President, Global Business Development)
"De invloed van Azië zal gigantisch zijn. Neem dit ene voorbeeld: de groeiende Aziatische markt met aantrekkelijke prijzen absorbeert steeds meer AGF-producten, hetgeen een steeds grotere uitdaging zal vormen voor handelaren en retailers in Europa en Noord-Amerika om verse groenten en fruit in te kopen in de rest van de wereld."
Gerald Lamusse (Managing Director Global Produce Events)
Als u nog vragen heeft, kunt u contact opnemen met Hans van Buuren:: FreshPlaza@btcgroup.nl