Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
specialist in verpakkingsfolies

Marcus Gillioen neemt Flex-Film International over

Eind vorig jaar heeft Marcus Gillioen samen met zijn echtgenote handelsonderneming Flex-Film International overgenomen. Hierin werd hij bijgestaan door Marktlink Fusies en Overnames. 10 jaar na de verkoop van de door hem opgerichte handelsonderneming GPG besluit Marcus Gillioen terug te keren naar het ondernemerschap. De in Amsterdam woonachtige Belg start de zoektocht naar de ideale onderneming gezamenlijk met Marktlink Fusies en Overnames.



Overnamespecialist Vincent Pastoor: "Het hele overnameproces heeft uiteindelijk iets meer dan een jaar geduurd. Op basis van de wensen en achtergrond van Marcus zijn we zijn gestart met het opstellen van een zoekprofiel. Dit profiel hebben we gebruikt om geschikte bedrijven te zoeken, die we vervolgens hebben benaderd. Afgelopen zomer kwamen we voor het eerst in contact met Flex-Film International en dit bleek vanuit zowel Marcus Gillioen als verkopers een goede match. De intentieovereenkomst was dan ook snel rond."

Specialist in verpakkingsfolies
Flex-Film International, een groothandel gespecialiseerd in flexibele verpakkingsfolies, bleek op zoek te zijn naar een geschikte koper. De onderneming is in 1996 opgericht en sinds die tijd succesvol uitgebouwd door Marcel Kruiper en Daniel Wouters, tevens Belg. Met name in de belangrijkste afzetmarkten Nederland en Belgiƫ wordt Flex-Film gewaardeerd om zijn brede assortiment en specialistische kennis. De folies die Flex-Film verkoopt worden gebruikt voor uiteenlopende toepassingen zoals voor het verpakken van AGF, flessen frisdrank, cosmetica. In tegenstelling tot veel andere ondernemingen heeft Flex-Film weinig last gehad van de crisis. Ook in de afgelopen jaren is Flex-Film namelijk gegroeid en beschikt het over een groot gespreid klantenbestand.

Het overnameproces verliep over het algemeen soepel. De huidige terughoudendheid van banken in het verstrekken van krediet leek initieel nog een probleem op te leveren. Marcus Gillioen: "Zelfs bij een succesvolle en crisisbestendige onderneming als deze bleek het verkrijgen van overnamefinanciering niet eenvoudig, en een lang proces. We zijn erg content dat het uiteindelijk gelukt is, en blij met Rabobank Amsterdam als financieel partner."

De eerste dagen als DGA bij Flex-Film zitten er inmiddels op. "De komende maanden gebruiken we om de onderneming te leren kennen. De kennismaking met werknemers was zeer positief. Ook hebben we al een aantal klanten bezocht". Verkopers Marcel Kruiper en Daniel Wouters blijven de komende maanden nog actief in Flex-Film om een zo soepel mogelijke overgang te realiseren. "We hebben dan ook het volste vertrouwen de groei de komende jaren door te kunnen zetten", aldus Gillioen. 
Publicatiedatum: