Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Duitsland: fruit in week 52 vaker in de reclame

In week 52 van 2013, de week waarin de twee laatste verkoopdagen voor kerst vielen, waren er in de Duitse levensmiddelenwinkels zo'n 5% meer fruitaanbiedingen dan in dezelfde week een jaar eerder. In totaal stelde men bij meer dan 40 ketens en regionale supermarkten 273 aanbiedingen vast, zo meldt het Duitse Agrarmarkt Informations-Gesellschaft (AMI) op haar website. De gemiddelde aanbiedingsprijs van alle fruitsoorten bij elkaar lag iets hoger dan in het voorgaande jaar.

Net als in het voorgaande jaar stond vooral citrus in het middelpunt van de acties. Voor sinaasappelen werd in week 52 het meeste reclame gemaakt, namelijk 34 keer. In 2012 werd deze eerste plaats nog ingenomen door ananas met 27 aanbiedingen. Na de sinaasappelen waren clementines het vaakst in de reclame, namelijk 28 keer. Terwijl de gemiddelde aanbiedingsprijs van sinaasappelen met 1,33 euro per kg zo'n 4% hoger lag dan in 2012, waren clementines in de reclame met 1,75 euro per kg zo'n 6% goedkoper dan in week 52 van 2012.
Publicatiedatum: