Mededelingen

Vacaturesmeer »

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Overig nieuwsmeer »

Koerslijstmeer »

Euribor

Weer & verkeer




Groene bladgroenten goed voor sperma

Tholen - Niet alleen zwangere vrouwen hebben baat bij het slikken van foliumzuurtabletten. De vitamine kan ook de zaadkwaliteit bij mannen verbeteren. nderzoekers van de universiteit van Californië stellen dat een gebrek aan foliumzuur bij mannen kan leiden tot afwijkingen bij de geboorte van een kind, zoals het syndroom van Down. Ook verhoogt het volgens onderzoeksleider Brenda Eskenazi de kans op een miskraam.

De onderzoekers onderzochten het sperma van 89 gezonde mannen en ondervroegen hen over hun eetgedrag. Mannen die weinig foliumzuur binnenkregen, hadden vaker sperma dat te veel of te weinig chromosomen bevatte, wat kan resulteren in geboorteafwijkingen.

Mannen die foliumzuurrijk voedsel aten en foliumzuurtabletten slikten, bleken veel minder vaak afwijkingen aan het sperma te hebben. Het verschil tussen de beide groepen bedroeg 20 tot 30 procent.

Foliumzuur is een vitamine uit het vitamine B-complex en is voornamelijk te vinden in groene bladgroenten als spinazie en andijvie.


Publicatiedatum: 25-3-2008
Auteur: Leonard Walpot
Copyright: www.agf.nl

 




 

Reacties:


Mijn vraag is, welke fruiten of vruchten geeft goede kwaliiet van zaadcellen???? vruchten, fruiten en groente!

Hartsikke bedeank

hope to heard u back.

thank ya!
David, London - 15-7-2010 21:08:42


Vergeet niet de bekende groene groente 'raapsteeltjes'. Die hebben ook nog eens een hoog opneembaar ijzer-gehalte. Namelijk het in raapstelen relatief veel aanwezige vitamine C in combi met ijzer zorgt voor goede (zelfs beter dan bij spinazie) opname van dit ijzer.
Louis, Honselersdijk (email) - 6-9-2008 16:13:55


Er zullen altijd individuen zijn die onbezonnen reageren, ook in de hogere kringen van het sociale niveau, zelfs dokters en specialisten. Sommigen zoals die persoon die de moeder uitschold voor extrimistisch omdat ze het kind alleen groenten, fruit en granen geeft , dus rauwkost, is een idioot ! Ik hebb boeken gelezen van professoren in de voedingsleer en gespecialiseerd in vegetarisch. Daarin werden studies beschreven van Russische specialisten die beweren als men van kleins afaan alleen op groenten , fruit en granen leeft, in DE JUISTE combinaties en hoeveelheden ( vind men in die boeken ! ), dat men dan alle nodige voedingsstoffen, mineralen en vitaminen heeft die nodig zijn. Als men dat dan van kleins afaan doet, wordt men ZÉÉR ruim over de 100 jaar, volgen deze Russische specialisten. Ik hecht daar uitermate veel meer waarde aan dan aan de reakties van die idioten, die boos en / of beledigend reageren, meestal in totale onwetendheid.
Chris, Antwerpen - 5-4-2008 4:33:25


Vergeet in deze, de groene groente 'raapsteeltjes' niet. In de volksmond ook wel 'keeltjes' genoemd. Hebben tevens hoog ijzer- en vitamine C-gehalte. Bron: www.raapstelen.nl
Louis, Honselersdijk (email) - 25-3-2008 16:13:07


Plaats een reactie:

Naam: *
Woonplaats: *
Email: *
  E-mail weergeven
Bericht: *

 

 

Ander nieuws uit deze sector:

2-9-2010 Rode kool, zoete aardappelen, bonen en linzen toch erg gezond
2-9-2010 Wortelen, maïs en erwtjes populairst bij schoolgaande jongeren
1-9-2010 Grapefruit effectief bij behandeling diabetes
31-8-2010 Omega-3-vetzuren in noten en groene bladgroenten helpen hartpatiënten niet
31-8-2010 Marketingcampagne baby-wortelen van start
31-8-2010 Broccoli verhindert doorzetten infecties door ziekte van Crohn
30-8-2010 Consumenten relatief positief over gentech-groente en -fruit voor oplossing gezondheidsproblemen
30-8-2010 Groente in plaats van kroket voor jonge voetballers
27-8-2010 Fruitautomaten Dole biedt Amerikaanse scholieren gezond alternatief
26-8-2010 Gezonde voedingstips speciaal voor mannen
26-8-2010 Blijf alert met bessen
25-8-2010 Artsen in VS schrijven recepten uit voor fruit
24-8-2010 Belgische kinderen eten niet genoeg fruit en aardappelen
23-8-2010 'Watermeloen bevat meer lycopeen dan tomaat'
23-8-2010 Eten groene bladgroenten verlaagt kans op diabetes
20-8-2010 Test moet uitwijzen of eten van appelen diabetes vermindert
18-8-2010 Tips om te zien of fruit rijp is
17-8-2010 Juiste sla maakt salade gezonder
16-8-2010 Groenten en fruit in voedingspatroon gaan huidveroudering tegen
12-8-2010 Eten sinaasappelen werkt beter dan producten met toegevoegde vezels