Mededelingen
Laatste reactiesmeer »
Top-5 gisteren
Top-5 afgelopen week
Top-5 afgelopen maand
Overig nieuwsmeer »
Wisselkoersen t.o.v. Euro
Bron: ECB
Euribor
Weer & verkeer
Gezondheid
VK: regering verantwoordelijk voor daling fruitconsumptie
De belangrijkste oppositiepartij in het Verenigd Koninkrijk heeft opgeroepen tot dringende aandacht voor de groente- en fruitconsumptie onder huishoudens met lagere inkomens. Dit in het kielzog van de nieuwe cijfers, waaruit is gebleken dat de consumptie van verse producten in de lagere inkomensgroepen.....
0 reacties
Zweedse onderzoekers:
"Bladgroenten en noten verkleinen kans op beroerte"
Mensen die meer voeding eten dat rijk is aan het mineraal magnesium lijken hun kans op een beroerte te verminderen. Dat blijkt uit een studie van het Karolinska Instituut in Zweden. Het verband tussen magnesium in de voeding en de kans op een beroerte was het duidelijkst bij ischemische beroertes. Deze.....
0 reacties

consumenten enthousiast
ThankYouNature op de Gezondheidsbeurs
De Nationale Gezondheidsbeurs heeft dit jaar ruim 25.000 bezoekers getrokken. Op de beurs kwamen bezoekers van alles te weten op het gebied van gezondheid en een gezonde leefstijl. ThankYouNature was hier aanwezig om bezoekers te informeren over de gezonde werking van verse groenten en fruit. Het was voor.....
0 reacties
Luteoline uit agf blokkeert kankercellen
Uit onderzoek van de Universiteit van Hallym uitZuid-Koreablijkt dat het anti-oxidant luteoline, die in veel groente en fruit voorkomt, preventief helpt tegen hetverspreiden van darmkanker. Het onderzoek wijst erop dat luteoline de kankercellen blokkeert en zo voorkomt dat de ziekte zich verspreidt......
0 reacties
Poging Britse firma gember te patenteren verijdeld
Tholen - India heeft een poging van een Brits farmaceutisch bedrijf verijdeld om een patentclaim te leggenop het gebruik van gember voor de behandeling van verkoudheid.Terwijl de Indiërs al generaties lang hun huismiddeltjes zoals 'adrak chai' drinken, heeft Nicholas John Larkins uitLondon op 16 maart 2006.....
0 reacties
Klik hier om je aan te melden voor de dagelijkse nieuwsbrief
Connexxion kijkt voor mogelijkheden gezonde snacks
Voedingscentrum niet eens met snoepautomaten Connexxion
Busmaatschappij Connexxion is een proef begonnen, waarbij ze in vijftig bussen een snoepautomaat hebben geplaatst. Het Voedingscentrum promoot echter al jaren dat de gezonde keuze makkelijk gemaakt moet worden. Met zo’n extra moment van verleiding tot snacken, lijkt gezond eten alleen maar lastiger te.....
0 reacties
Amaro verrast scholieren met spruitenspektakel
Leerlingen van het Hervion College in Den Bosch werden afgelopen vrijdag verrast door culinair piraat Amaro. In zijn legertruck met oven(!) stormde hij het schoolplein op om de kookles over te nemen. In het kader van de campagne Green Balls of Fire bereidde hij samen met de leerlingen een paar spannende.....
0 reacties
Alligatorpeper goed voor diabetici
De alligatorpeperplant is goed voor diabetes omdat deze het suikergehalte controleert en beschermt tegen blindheid en amputatie. Alligatorpeper wordt al lang gebruikt en ui recent onderzoek is gebleken dat deze een suikerverlagend effect heeft. Het onderzoek is gedaan met ratten. Enkele kregen alligatorpeper.....
1 reacties
Bananenchips bevatten 30% minder vet dan traditionele aardappelchips
Turbana moedigt consumptie alternatieve snacks aan
Volgens de Calorie
Control Council zullen Amerikanen op de dag van de Big Game 11,2 miljoen pond
aardappelchips eten. Turbana, toonaangevend leverancier van bananenchips met
verschillende smaken, moedigt Amerikanen aan dit jaar gezondere alternatieven
te kiezen. Turbana
bananenchips zijn vrij van.....
0 reacties
Mediterraan dieet halveert kans op Parkinson
Het volgen van een mediterraan dieet, wat rijk is aan groenten, fruit en vis kan het risico op het krijgen van de ziekte van Parkinson bijna met de helft doen afnemen (46%). Dit blijkt uit een nieuw onderzoek. De bevindingen zijn gepubliceerd in het European Journal of Neurology. Uit eerdere studies bleek al.....
0 reacties

Nieuw paddenstoelproduct ondersteunt het immuunsysteem
Vorig jaar introduceerde Scelta Ceuticals , een zusterbedrijf van Scelta Mushrooms, haar eerste innovatie op de voedselingrediëntenbeurs in Parijs. Het Nederlandse bedrijf introduceerde een uit paddenstoel afgeleid product dat de gezondheid van mens en dier verbetert: Murill genaamd. Het product, in wezen.....
0 reacties
Tomaten zitten vol antioxidanten
Welke producten móet je in de kast hebben liggen, wil je een gezonde levensstijl aanhangen? Welk voedsel is goed voor je hart, je bloedvaten, lichaam en geest? Vrouw.nl/Telegraaf neemt elke week een superproduct onder de loep. Deze week: tomaten.Nederland is het land van de tomaten. Op Mexico na zijn we met.....
0 reacties
Amaro geeft kookles
Spruitenspektakel voor scholieren
Spruiten en scholieren gaan niet altijd samen. Vrijdag 20 januari bezoekt culinair piraat Amaro het Hervion College in Den Bosch om daar verandering in te brengen. In het kader van de campagne Green Balls of Fire verzorgt hij op zeer verrassende wijze een kookles met in de hoofdrol: spruitjes! Amaro gaat met.....
0 reacties
Klik hier om je aan te melden voor de dagelijkse nieuwsbrief
Europeanen eten te weinig groenten en fruit
Een groot deel van de Europeanen eet te weinig groente en fruit. Dat bleek uit een onderzoek van de Europese raad voor voedingsinformatie (EUFIC). De wereldgezondheidsorganisatie WHO raadt aan om meer dan 400 gram groente en fruit per persoon per dag te eten. In meer dan de helft van de Europese landen wordt.....
0 reacties