Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Introductie nieuw merk 'Eden'

Alva neemt Fruti Fresh over en investeert miljoenen

Het familiebedrijf Alva bestaat al meer dan 65 jaar. Het bedrijf mag dan onderhevig zijn aan diverse klimaatschommelingen, het wist zich ook nu weer te wapenen voor de toekomst. Door enkele noodzakelijke investeringen en een overname wil Alva de komende jaren nog meer inzetten op een verankering in de groothandel en retail. Enkele jaren geleden werd er intern werk gemaakt van een strategische denkoefening, met daaraan gekoppelde aangepaste bedrijfsdoelstellingen.



Beweegredenen waren onder andere een steeds sneller veranderende B2B-markt, de wensen van de consument en de economische realiteit. Om enerzijds het hoofd te kunnen bieden aan mogelijke bedreigingen, maar anderzijds om te investeren in lucratieve opportuniteiten, besliste de Raad van Bestuur reeds enkele jaren geleden om een investeringsronde in te zetten en de interne organisatie te versterken. Onder leiding van de nieuwe CEO Philip Daenens (O.a. Unilever, Imperial Tobacco, Touring en Ter Beke) werd de koerswijziging geconcretiseerd. Een gefaseerde groei, gekoppeld aan een economische consistentie, stelt het nieuwe bestuur in staat om de marktpositie van Alva te verstevigen en de sterkste in hun regio te blijven.



Investering 8 miljoen euro

"Dit jaar rondt het familiebedrijf Alva een investering af van maar liefst 8 miljoen euro. In 2011 werd er voor 3 miljoen euro geïnvesteerd in de bouw van een splinternieuwe shipping hall. Hierdoor werd in eerste instantie logistiek technisch een versnelling hoger geschakeld. Tegelijk werden de fundamenten gelegd voor een nieuwe productiehal en snijderij. Ook werd geïnvesteerd in een hoogtechnologisch machinepark ter waarde van 5 miljoen euro, gelegen op de Hellebeemden in Hasselt. Achter de schermen werd door de overname van het handelsfonds van de Haspengouwse fruitsnijderij Fruti Fresh, sterk ingezet op de rol als complete productiespeler. Alva wil op deze manier meer dan ooit de regionale marktleider inzake snijden van fruit en groenten blijven."



Nieuw merk: Eden

"Na uitgebreide marktstudies en na rijp beraad bij vooraanstaande food- en andere experts, werd er overgegaan tot de lancering van het nieuwe merk ‘Eden’. Met de aloude waarden en normen van de familie Vanstraelen in gedachten, werd in het voorjaar dit attractief en rijk assortiment aan groenten, fruit en aardappelen gecreëerd. Mede door de investeringen in productie en logistiek werd de tijd nu rijp geacht om tot deze nieuwe merkpositionering over te gaan. Een ander voorbeeld van eerlijkheid en lokaal, is dat Alva recent ook de enige conventionele fairtrade bananenrijper in België is geworden."

"Met deze investeringen en koerswijzingen kiest het Limburgse bedrijf resoluut voor de toekomst. In een steeds sterker veranderend landschap trekt Alva mee de kar van vooruitgang. De familie Vanstraelen is er rotsvast van overtuigd dat er pit zit in het optimaliseren van aardappelen, groenten en fruit. Zeker nu in economisch mindere tijden is het nodig om de nodige vitaminen te geven aan de lokale werkgelegenheid en de gezondheid van onze provincie. Alva stippelde haar route tot in detail uit en nodigt iedereen uit ons hierin te volgen!"

Ga maar www.myeden.be voor meer informatie en filmpjes over het nieuwe merk
Publicatiedatum: