Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).
Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
Carrefour gaat voedselverspilling te lijf
Na overleg van 6 maanden hebben Carrefour en de Franse Minister van Landbouw een verdrag ondertekend om de strijd tegen voedselverspilling tegen te gaan. De overheid is een initiatief gestart om het verspillen van levensmiddelen in de Franse huishoudens te verminderen. Tegelijkertijd wordt er in de supermarkten een nieuw label geïntroduceerd waarop wordt aanbevolen voor welke datum de producten dienen te worden geconsumeerd.
Onder deze nieuwe wet is het voor grote bedrijven gemakkelijker om levensmiddelen aan charitatieve instellingen te doneren. Het programma, dat ieder element in de keten omvat van platteland tot het bord, is door Carrefour in 11 landen waaronder ook Frankrijk geïmplementeerd. Ook op Europees niveau heeft Carrefour het verdrag “Retail Agreement on Waste” ondertekend.
Carrefour heeft een speciale website gelanceerd onder de naam
www.anti-gaspillage.carrefour.fr om de consument op de hoogte te houden van acties op het gebied van voedselverspilling. Naast deze consumentenactie is er ook voor het personeel een campagne gestart. De beste ideeën worden beloond. Carrefour is ook een initiatief gestart welke producten de beste houdbaarheidsdatum vertonen.
Carrefour heeft in 2012 83 miljoen maaltijden en verschillende koelwagens en koelcellen aan de voedselbankorganisaties gedoneerd. In samenwerking met ANDES (Franse Nationale Organisatie voor het ontwikkelen van sociale levensmiddelen winkels) en de SEB Group wil Carrefour eind dit jaar smoothie en soep counters in de winkels plaatsen om zo de onverkochte groenten en fruit optimaal te verwerken.