Als bedreiging ziet Cees dat de overheid zich steeds verder terugtrekt en de inhoudelijke sectorkennis van de ambtenaren afneemt. "Toch geloven wij dat de overheid bereid is om de sector te ondersteunen als we pro-actief zijn en telkens met nieuwe ideeën komen. Er zullen dit jaar diverse taken van het PT worden opgevolgd en er zal worden ingespeeld op de diverse veranderingen in de sector. Het wordt meer en meer duidelijk dat de echte toegevoegde waarde van de handelsonderneming de kennis van en relatie met directe afnemers is. In plaats van leverancier worden we een partner door de klant in alles te ontzorgen. Bij zo'n partnership is moderne technologie niet weg te denken. We moeten het gebruik van social media niet onderschatten."
"2012 heeft resultaten geboekt waar we trots op zijn. Voorbeelden zijn Fresh Corridor, het Huis van de Smaak bij Floriade waar we rechtstreeks contact hadden met de consument. De realisatie van Coolport Rotterdam bevindt zich in een vergevorderd stadium. Al meer dan de helft van de champignontelers is Fair Produce-gecertificeerd. Ook zijn we gestart met een sectoraal microbiologisch analyseprogramma, bijzonder daarvan is dat de risicoanalyse is afgestemd met Belgie en Duitsland. Tot slot is er na 5 maanden onderhandelen een nieuwe CAO voor de groothandel AGF tot stand gekomen."
Morgen lees je op AGF.nl de toespraak van directeur Gert Mulder over de introductie van Fresh Initiative.