Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
6000 m2 foodbeleving, waaronder 700 m2 AGF

Jumbo Foodmarkt geopend in Breda

Tholen - Woensdagochtend is de grootste supermarkt van Nederland geopend. Jumbo Foodmarkt heeft een oppervlakte van 6.000 m2 en is daarmee zes maal groter dan een standaard supermarkt. Frits van Eerd, algemeen directeur van Jumbo, noemde 27 maart 2013 een dag om nooit te vergeten. "Dit is een droom die werkelijkheid wordt. We zijn twee jaar bezig geweest met de realisatie van dit nieuwe concept. Een winkel die anders is dan traditionele winkels, die voldoet aan de wensen van de consument van vandaag en in de toekomst. Consumenten veranderen en eetgewoonten veranderen. Jumbo Foodmarkt combineert lekker, gezond, bewust en goedkoop, zonder de zeven dagelijkse zekerheden van Jumbo te verliezen." Hij ziet het overtuigen van consumenten dat ook hier de laagste prijs gegarandeerd wordt als grootste uitdaging.

Klik hier voor de fotoreportage.


V.l.n.r. Mevrouw van Eerd, Colette Cloosterman – van Eerd (directeur formule en marketing), Meneer van Eerd (oprichter Jumbo), Frits van Eerd (algemeen directeur), Marcel Vugts (Foodmarkt manager), Monique Groenewoud – van Eerd, burgemeester Van der Velden van Breda

Colette Cloosterman-van Eerd, directeur Marketing en Formule, merkt op dat het inrichten van een grote supermarkt niet gemakkelijk is. "We zijn naar het buitenland gegaan om inspiratie op te doen. We wilden een gezellige, overzichtelijke maar ook stoere winkel, zonder daarbij de identiteit van Jumbo te verliezen. Jumbo Foodmarkt combineert horeca met boodschappen doen. We zijn heel trots op het resultaat en sluiten niet uit dat het concept ook in andere gemeenten wordt uitgerold."

In Jumbo Foodmarkt wordt boodschappen doen een belevenis. "Zo kun je tijdens het boodschappen doen inspiratie opdoen bij koks en vakspecialisten die ter plaatse de heerlijkste gerechten klaarmaken en laten proeven. Van handgemaakte sushi en knapperige Italiaanse pizza, tot Hollandse streekgerechten, Aziatische curry’s en soepen van ambachtelijk bereide bouillon. En alles tegen ongelofelijk lage prijzen", aldus Colette.

Klik hier voor de fotoreportage.