Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Zuid-Afrikaanse citrusproducent wil naar 3 miljoen kartons in 2015

Exclusieve marketingovereenkomst Gogo met Cool Fresh en 4Fruit

Eben Kruger Marketing en Gogo, een toonaangevende groep van Zuid-Afrikaanse citrustelers hebben aangekondigd dat de marketingactiviteiten en strategie van de groep vanaf het seizoen 2013 worden uitgerold en beheerd door Cool Fresh International en 4Fruit Company. "Deze exclusieve marketing overeenkomst gaan we aan op basis van de positieve samenwerking met deze bedrijven de afgelopen jaren", vertelt Eben Kruger.



"Tot op heden maakte het Gogo-merk vooral naam in een aantal key-markten. Gogo exporteert nu ongeveer 1,5 miljoen kartons (940 containers) en wil groeien naar 3 miljoen kartons (1900 containers) in 2015", vertelt Kruger. "We zijn nog net zo gepassioneerd over citrus, maar nu is de tijd aangebroken om onze activiteiten met betrekking tot de wereldwijde marketing te stroomlijnen."

Het bedrijf wil vanaf 2013 werken op basis van sterke marketing partnerships op langetermijnbasis. De samenwerking van de Gogo-groep met Cool Fresh en 4Fruit stamt al vanaf 2000 en verloopt naar volle tevredenheid. Om die reden hebben we deze bedrijven gevraagd de Europese marketingactiviteiten te beheren."

Doelstelling van Gofo en haar Nederlandse partners is om de hele keten te beheren. Niels Stolk en Hugo Vermeulen van Cool Fresh International die namens de AgroCap Group hebben onderhandeld, verwachten dat hun groep een solide rol zal stellen bij het verwezenlijken van de doelstellingen van de Gogo-groep. "Omdat we werken op basis van strategische partnerschappen met producenten, zijn we ervan overtuigd het juiste model tot succes gevonden te hebben."

Ook Jan Bakker van 4Fruit is ervan overtuigd dat de kernactiviteit - het verminderen van het aantal spelers in de supply chain - van groot belang is voor de partners en haar klanten. "Het leveren van de beste kwaliteit citrus van de farms rechtstreeks naar de klanten, zal leiden tot efficiƫntere ketenkosten. We willen reƫle en eerlijke prijzen garanderen in het supermarktkanaal, de groothandel en de foodservice-markten en dat kun je alleen bereiken met een goede samenwerking tussen alle partijen."
Publicatiedatum: