Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Fotoreportage Amsterdam Produce Show

De Amsterdam Produce Show had dit jaar een ander format dan de afgelopen jaren. De nadruk lag meer op het congresprogramma dan de beurs. Er waren ook minder bezoekers, maar degenen die er waren, kregen een interessant programma voorgeschoteld.

Stéphane Roger van Kantar Worldpanel wees op het lage aandeel van vers voedsel in de online handel, maar benadrukte dat het belang van e-commerce zal toenemen naarmate de bevolking vergrijst. Het tijdperk van de grote groei in FMCG (fast moving consumer goods) is voorbij en maakt plaats voor een actueel tijdperk van prijsoorlogen om marktaandeel te winnen en daarmee de noodzaak om e-commerce uit te breiden naar opkomende markten.

Prof Miguel Gómez van de Cornell University wees erop dat online kopers prijsgevoeliger zijn en meer openstaan voor promoties dan offline kopers, hoewel er verschillen zijn tussen de landelijke en de stedelijke kopers. Merkloyaliteit speelt online een grotere rol dan offline en bijgevolg wordt de online-omgeving gedomineerd door de grote merken waarmee consumenten al vertrouwd zijn.

Klik hier voor de fotoreportage

Publicatiedatum: