Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Hogere omzet en operationeel verlies voor HelloFresh in derde kwartaal 2018

De leverancier van maaltijdboxen HelloFresh heeft in het derde kwartaal van dit jaar een omzet gerealiseerd van 302,2 miljoen euro. Dat betekent een toename van 39,5% in vergelijking tot dezelfde periode in 2017. In totaal werden in het afgelopen kwartaal bijna 1,8 miljoen klanten bediend, circa 44% meer dan een jaar eerder. Zij deden samen 6,3 miljoen bestellingen voor 46,5 miljoen maaltijden. Het operationeel verlies bedroeg 26 miljoen euro en dat is bijna 9 miljoen meer dan in het derde kwartaal van vorig jaar.

HelloFresh had bij de publicatie van de halfjaarcijfers al gemeld dat het bedrijf de investeringen wilde opvoeren, waardoor het langer zou duren voor het punt van winstgevendheid zou worden bereikt. De onderneming verwacht nu in de loop van 2019 het break-even punt te bereiken.

Bron: HelloFresh Group

Publicatiedatum: